همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

فرش قرمز سيما براي بانوان خارجي
حضور موفق اسويت لانا سوپيلنياك در نقش برژيت سريال «تمام رخ»، يادآوري دوباره‌اي است بر لزوم همكاري با بازيگران زن خارجي توسط سريال‌سازان. اين‌گونه مي‌توان درام را باورپذير كرد و مخاطب را با سريال همراه. او پيش‌تر با «سرجوخه» حضور در سريال ايراني با همين گروه «تمام رخ» را تجربه كرده بود و قرار است در سريال بعدي آن‌ها نيز بازي كند. خانم لانا در تجربه جديد نقش متفاوتي داشت؛ برژيت ابتدا شمايل يك زن اغواگر را برتن داشت و كمي بعد واقعيت جاسوس بودن او هويدا شد.
شب گذشته آخرين قسمت از سريال «تمام رخ» به كارگرداني محمود معظمي و تهيه‌كنندگي ابوالفضل صفري روي آنتن شبكه سه رفت. بخشي از اين سريال امنيتي به ماجراي چگونگي نفوذ يك جاسوس زن ميان نخبه‌هاي ايراني اشاره داشت كه نقش آن را اسويت لانا سوپيلنياك بازي مي‌كرد. چرا سازندگان «تمام رخ» سراغ اين بازيگر اوكرايني رفتند؟ آيا همكاري با خارجي‌ها ايده‌اي خوب براي سريال‌هاي ايراني است؟

مورد اول| مسئله‌اي كه بود و هست
به گزارش هفت صبح، در سال‌هاي ابتدايي بعد از انقلاب، فيلمسازان با قانوني مواجه شدند و پي بردند اجازه استفاده از بازيگران زن ايراني بدون حجاب را ندارند. برخي فيلم‌ها مثل «خط قرمز» مسعود كيميايي اصلا به همين خاطر مهر توقيف خورد و هيچگاه موفق به اكران عمومي نشد. از آن‌سو سريال‌ها نيز امكان نمايش زنان بدون حجاب را نداشته‌اند. در دهه هشتاد و نود سينماي ايران سراغ بازيگران خارجي رفت و بازيگراني، چون دارين حمزه، آليسا كاچر، عايشه گل جوشكن، ديا ميرزا و… بدون پوشش موي سر مقابل دوربين قرار گرفتند. اين اتفاق در تلويزيون هم رقم خورد كه تازه‌ترين آن در سريال «تمام رخ» به بار نشست.
مورد دوم| مشكلي به‌نام كلاه‌گيس
در دهه شصت سريال «سربداران» با تمهيد استفاده از كلاه‌گيس درصدد رفع مشكل بود، اما اين ايده فقط به كمك همان سريال و بعد‌ها ديگر سريال تاريخي يعني «يوسف پيامبر» آمد و آثار روز مجاز به استفاده از كلاه‌گيس براي بازيگران زن ايراني نشدند. تازه بازيگران همين دو سريال هم به‌طور كامل بدون حجاب موي سر نبودند.

در ديگر مورد مي‌توان از فصل پنجم «پايتخت» نام برد كه حضور بازيگر ايراني‌تبار آن در فصل‌هاي مربوط به تركيه هم به دليل نداشتن پوشش مو و هم به‌خاطر سابقه همكاري با شبكه جم منجر به حاشيه و در نهايت حذف نام او از تيتراژ سريال شد. گلوريا هاردي بازيگر ايراني- فرانسوي در سريال «كيميا» از كلاه‌گيس استفاده كرد، اما پس از ازدواج با ساعد سهيلي و پيگيري فعاليت حرفه‌اي خود در ايران، ديگر مجاز به استفاده از كلاه‌گيس نيست. در سينما هم فيلم «كاناپه» كيانوش عياري، چون كلاه‌گيس بر سر بازيگران ايراني گذاشته محكوم به توقيف است. پس ايده كلاه‌گيس تا اطلاع ثانوي براي زنان بازيگر وطني كارايي ندارد.

مقالات ديگر: قاليشويي مجيديه

مورد سوم| نجات با خارجي‌ها
مدت‌ها‌ست كارشناسان سينمايي و غير‌سينمايي اين مسئله را مطرح كرده‌اند كه بايد فكري اساسي براي مسئله حجاب كرد كه خب احتمالا دلايل آن‌ها و پاسخ مخالفان را خوانده‌ايد. عجالتا همكاري با بانوان خارجي راه فرار فيلم‌ها و سريال‌ها‌ست تا با اين شيوه درام باورپذير شود. در برخي آثار بازيگران غير‌ايراني كلاه‌گيس به‌سر دارند و در برخي نه. با اين حال سازندگان فيلم‌ها و سريال‌ها براي نمايش سكانس‌هاي مربوط به داخل ايران ملزم به بهره‌گيري از كلاه‌گيس هستند؛ نمونه‌اش بياينا محمودي در سريال «گاندو». البته نمايش او با حجاب كامل در استخر كاركردي ضد‌سريال به‌دست آورد.

مورد چهارم| عملكرد خانم لانا
حضور موفق اسويت لانا سوپيلنياك در نقش برژيت سريال «تمام رخ»، يادآوري دوباره‌اي است بر لزوم همكاري با بازيگران زن خارجي توسط سريال‌سازان. اين‌گونه مي‌توان درام را باورپذير كرد و مخاطب را با سريال همراه. او پيش‌تر با «سرجوخه» حضور در سريال ايراني با همين گروه «تمام رخ» را تجربه كرده بود و قرار است در سريال بعدي آن‌ها نيز بازي كند. خانم لانا در تجربه جديد نقش متفاوتي داشت؛ برژيت ابتدا شمايل يك زن اغواگر را برتن داشت و كمي بعد واقعيت جاسوس بودن او هويدا شد.

در ادامه چالشي ديگر پيش‌روي برژيت قرار گرفت؛ جايي‌كه فهميد خود نيز طعمه سرويس‌هاي جاسوسي است. اسويت لانا سوپيلنياك در همه موقعيت‌ها عملكردي باورپذير از خود نشان داد و ثابت كرد بازيگري مستعد است؛ بنابراين هم توان اين بازيگر و هم امكان نمايش او بدون حجاب به كمك «تمام رخ» آمد. سريالي كه در طول پخش توانست توجه مخاطبان و رسانه‌ها را به سمت خود جلب كند و طبق آمار بازديد تلوبيون و نيز گزارش يكي از رسانه‌ها مبني بر دست يافتن به مخاطب نزديك به چهل درصد، ركوردي خاص به ثبت رساند.

مورد پنجم| سهم ديگران
پيش از «تمام رخ» و «سرجوخه» چند سريال ديگر از بازيگران خارجي استفاده كرده بودند. از جمله ناتالي متي فرانسوي در «مدار صفر درجه»، ستاره صفرآوه بازيگر تاجيكي «در چشم باد» و شيفا صفروا ديگر بازيگر اهل كشور تاجيكستان در سريال «شكرانه.» اين بازيگران نيز عملكرد موفقي داشتند و سهم‌شان در باورپذيري درام غير‌قابل انكار است.

منبع: https://fararu.com/

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۴۲:۳۱ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی