همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه
فرش قرمز براي سرمايه گذاران در كرمان پهن است
استاندار كرمان گفت: دست سرمايه‌گذار را مي‌بوسيم و فرش قرمز براي او پهن مي‌كنيم و اصلا نبايد بگذاريم سرمايه گذار در استان معطل بماند.
 
 
به گزارش خبرنگار گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از كرمان، علي زيني‌وند، استاندار كرمان امروز ۲۳ آذرماه در پنجمين جلسه كارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه‌گذاري استان كرمان در سال۹۹ كه در سالن شهيد مرتضوي استانداري برگزار شد، شفاف‌سازي را اصل حكومت‌داري دانست و گفت: حضور مديران در جلسات براي بنده مهم است و مديران با هماهنگي مي‌توانند در برخي از كارگروه‌ها، معاون تخصصي همان حوزه را به صورت ثابت و تام‌الاختيار بفرستند.
 
او با اشاره به طرح‌هايي كه محقق نشده‌اند،  بيان كرد: انتظار مي‌رود مديران دلايل به سرانجام نرسيدن طرح‌ها را بيان كنند و  نبايد همه تقصير‌ها را به گردن بانك‌ها بيندازيم و بايد مشكلاتي كه باعث تحقق نيافتن طرح‌ها شده را به صورت شفاف و مشخص ارائه كرد.
 
زيني وند اشتغال روستايي را از اقدامات بسيار راهبردي دانست و بيان كرد: در بحث تسهيلات اشتغال روستايي، وضع استان خوب است؛ زيرا تسهيلات ارزاني هستند كه در دل روستا‌ها به صورت شبكه‌اي ورود پيدا كرده و با ايجاد اشتغال خرد در روستا‌ها توازني در اشتغال ايجاد مي‌كنند؛ بنابراين ضمن تقويت طرح‌هاي كلان، صنايع بزرگ و ... نبايد اين بخش را تضعيف كرد.
 
او با بيان اينكه توجه و تمركز بيش از حد برنامه‌ريزي و منابع استان روي صنايع بزرگ باعث شده است، بخشي از ظرفيت‌هاي استان غيرفعال شود، بيان كرد: اين اتفاق منجر شده است كه امروز بخش مهمي، مانند خدمات كه با هزينه كم، مي‌تواند براي افراد شغل ايجاد مي‌كند، مغفول واقع شود اين در حالي است كه مي‌توانستيم با كم ترين امكانات و هزينه، اشتغال و درآمد قابل توجهي را در استان ايجاد كنيم.
 
مقالات مرتبط: قاليشويي مجيديه
 
استاندار كرمان تقويت و هدايت منابع به سمت مشاغل خرد، خانگي و خدمات را از راهبرد‌هاي مهم اشتغال برشمرد و گفت: اقدامات معين‌هاي اقتصادي استان در بخش كسب و كار‌هاي اجتماعي خوب بوده است؛ اما همچنان جاي كار در اين حوزه در استان زياد است و كسب و كار‌هاي اجتماعي براي توازن در بخش اشتغال استان مهم  هست كه متاسفانه اين بخش نيز در استان مغفول مانده است.
 
او افزود: اگر بتوانيم از اعتبارات ارزان قيمت دولتي و پولي كه معين‌هاي اقتصادي و اعتبارات ارزان نهاد‌هاي حمايتي به ما مي‌دهند، استفاده كنيم در كوتاه مدت اتفاقات خيلي خوبي در حوزه اشتغال استان رخ خواهد داد.
 
زيني وند با يادآوري اينكه  پارسال حدود ۲۵ هزار شغل در استان از دست رفته است، تصريح كرد: اگر طرح‌هاي تبصره ۱۸، اشتغال روستايي و رونق توليد را به يكديگر وصل مي‌كرديم، مي‌توانستيم اشتغال خيلي خوبي را ايجاد كنيم.
 
او جذب تسهيلات تبصره ۱۸ در حوزه كشاورزي استان را خوب ارزيابي كرد و افزود: وضعيت استان در جذب تسهيلات در حوزه كشاورزي بد نيست؛ اما با توجه به ظرفيت كشاورزي استان، كسب رتبه پنجم در كل كشور شايسته اين استان نيست ضمن آنكه در حوزه صنعت، عملكرد بانك‌ها ضعيف و در حوزه گردشگري بسيار ضعيف هستيم.
 
استاندار كرمان با تاكيد بر اينكه دستگاه‌ها پرونده‌هايي كه قطعي و كامل هستند را به بانك‌هاي عامل معرفي كنند، بيان كرد: دست سرمايه‌گذار را مي‌بوسيم و فرش قرمز براي او پهن مي‌كنيم و همه ما در خدمت او هستيم و اصلا نبايد بگذاريم سرمايه گذار در استان معطل بماند؛ اما براي سرمايه‌گذاري كه انگيزه كار در استان را ندارد وقت نخواهيم گذاشت و ما مجبور نيستيم دنبال فردي برويم كه وثيقه و ... ندارد، و وقت خود را صرف افرادي كه انگيزه و كارايي لازم را ندارند، نخواهيم گذاشت.
 
انتقاد استاندار از صنعت گردشگري در كرمان 
او با اشاره به حوزه گردشگري استان كرمان گفت: استان‌هاي يزد، اصفهان و فارس مثلث گردشگري را در اين منطقه تشكيل داده‌اند. جاي سوال است كه چرا استاني مانند كرمان با اين همه ظرفيت گردشگري و تاريخي به آن‌ها نمي‌پيوندد تا مربع گردشگري تشكيل شود؟
 
استاندار كرمان با انتقاد از نحوه پرداخت تسهيلات براي احداث هتل در استان، خطاب به بانك‌ها بيان كرد: به هيچ عنوان، موضوع ميزان اشتغال هتل‌هاي استان، توجيه خوبي براي ندادن تسهيلات نيست. چرا بانك‌ها، ميزان اشتغال بوم‌گردي‌ها، هتل‌هاي كپري و كمپ‌ها را در نظر نمي‌گيرند؟ برچه مبنايي اين حرف را مي‌زنيد؟ نبايد گردشگري استان ابتر باشد.
 
او با تاكيد برآنكه دنيايي از ظرفيت‌هاي گردشگري در استان كرمان وجود دارد، تصريح كرد: متاسفانه اين سه استان، با تشكيل چنين مثلث گردشگري، كرمان را از حوزه گردشگري بين‌المللي كنار گذاشته‌اند كه نياز است مديران مربوطه روي اين موضوع به صورت جدي كار كنند.
 
عالي‌ترين مقام اجرايي دولت در استان كرمان  افزود: در بحث بوم‌گردي‌ها، شاهد هستيم در شهرستان نيريز، گردشگران ايتاليايي و آلماني ۶ ماه در نوبت حضور در خانه‌هاي بوم‌گردي اين منطقه هستند تا بتوانند يك شب در آنجا اقامت داشته باشند؛ اما جاي سوال است كه چه اتفاقي مي‌افتد در كرمان چنين مخاطبي وجود ندارد. برويد ببينيد آن‌ها چه كرده‌اند كه به اين اندازه شناخته شده هستند. نمي‌خواهيم رقابت بين استان‌ها ايجاد كنيم؛ اما اين‌ها مدل است و مي‌توانيم از اين مدل‌ها الگو بگيريم.
 
 او تصريح كرد: گردشگري استان كرمان مي‌تواند به گردشگري اول دنيا تبديل شود؛ زيرا ظرفيت‌هاي زيادي گردشگر در اين استان وجود دارد كه اصلا نمي‌توانيم آن‌ها را بشماريم؛ اما براي معرفي آن‌ها به راهبرد نياز داريم.
 
زيني وند بيان كرد: هنوز آثار زلزله ۱۷ سال پيش در شهر بم وجود دارد؛ اگر اين بم، در اختيار يكي از استان‌هاي نزديك ما بود، قطعا كل دنيا را بسيج مي‌كردند تا به بم براي گردشگري بيايند. قصد اين را ندارم كه بگويم توجه نشده است؛ اما بيش از اين بايد به موضوع گردشگري توجه مي‌شد.
 
استاندار كرمان گفت: متهم كردن يكديگر فايده ندارد و بايد به دنبال رفع ايراد‌ها باشيم و با تلاش و مذاكره بتوانيم مشكلات را رفع كنيم.
 
زيني وند اقتصاد مقاومتي و ستاد تسهيل را يك مثلث مهم براي جبران اشتغال از دست رفته استان در اين سه ماه دانست و بيان كرد: سطح مديران استان، خوب است؛ اما بايد مديران مقداري تحرك خود را افزايش دهند. اجراي مصوباتي كه در جلسات تصويب مي‌شوند، يكي از اولويت‌هاي اصلي ما است و قطعا اجراي مصوبات را پيگيري خواهيم كرد؛ بنابراين مديران بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه اگر موضوعي در جلسه مطرح مي‌شود كه قابليت اجرايي شدن ندارد، از تصويب آن جلوگيري كنند.
 
در اين جلسه مديران كل جهاد كشاورزي شمال و جنوب استان و ميراث فرهنگي كرمان، گزارشي از عملكرد بند الف تبصره ۱۸ در استان كرمان ارائه دادند. 
 
منبع: خبرگزاري ايسنا 
مقالات ديگر
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۳۲:۵۵ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی