همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

رفوگري چيست؟

قاليشويي نيروهوايي

(اخبار رسمي):

در شهر تهران كارخانه هاي زيادي براي شستشوي فرش وجود دارند كه نمي توان به همه آنها اعتماد كرد زيرا ممكن است تخصص كافي در زمينه فرش نداشته باشند و به فرش آسيب بزنند. اما اگر به دنبال يك قاليشويي خوب هستيد بايد درباره خدمات ايشان و دستگاه هايي كه توسط ايشان مورد استفاده قرار مي گيرند تحقيق كنيد


رفوگري
رفوگري چيست؟
پس رفو فرش كار هر شخصي نيست و فرد بايد تمام روش هاي بافت فرش را به صورت كامل آموزش ديده باشد تا بتواند با توجه به روش بافت و نوع گره هاي فرش آن را رفو كند.

بهترين لكه بر فرش

زماني كه يك ماده بر روي فرش مي ريزد به الياف فرش نفوذ كرده و باعث به وجود آمدن لكه روي فرش مي شود كه براي از بين برد لَكه فَرش بايد از مواد گوناگون صنعتي و طبيعي استفاده كنيم، زيرا فرش دائما در معرض ديد است و وجود يك لكه روي آن باعث كثيف ديده شدن فرش مي شود كه اين براي يك خانم خانه دار ايراني يعني عذاب!لكه بر هاي زيادي وجود دارند كه به وسيله آنها ميتوان لَكه فَرش را از بين برد اما ابتدا بايد نوع لكه و جنس فرش بررسي شود و سپس با توجه به اين دو گزينه يك لكه بر معرفي كرد، زيرا هر ترفند و هر لكه بري روي تمام لكه ها جواب نمي دهد و ممكن است باعث پررنگ تر شدن لكه شود، و يا در صورتي كه بدون توجه به جنس فرش از ترفندهاي لكه بري استفاده شود ممكن است فرش آسيب ببيند.

رفوگري چيست؟

 

براي بسياري از ما اين اتفاق افتاده است كه بنا به دلايل مختلف فرش منزلمان پوسيده و پاره شده باشد در چنين مواقعي اگر قصد تعويض فرش را نداشته باشيم بايد آن را نزد يك فرد ماهر و بافنده فرش ببريم تا طي عملياتي پارگي و پوسيدگي آن را تعمير كند، به اين عمليات رفوگري فرش گفته مي شود. رفو كردن فرش براي انواع فرش هاي ماشيني، دستباف و ابريشم مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

البته رفو كردن علاوه بر فرش براي وسايل پارچه اي و بافته شده ديگر مانند لباس، كيف و … هم مورد استفاده قرار مي گيرد اما رفو فرش نياز به مهارت خاص دارد زيرا نيازمند طي مراحل نسبتا پيچيده است.

پس به طور كلي رفوگري يعني رفع عيوب فرش يا هر وسيله ديگري به وسيله دوختن يا بافتن الياف جديد.

رفو فرش چيست؟

 

رفو فرش يعني ترميم و تعمير آسيب هاي به وجود آمده بر روي الياف و تار و پودهاي انواع فرش و قالي. اين يك امر طبيعي است كه هر وسيله اي پس از مدتي استفاده خراب شود و نياز به تعمير داشته باشد به خصوص وسيله اي مانند فرش كه يك زير انداز است و دائما روي آن رفت و آمد مي شود. زماني كه يك وسيله خراب مي شود آن را نزد يك فرد متخصص ميبرند تا تعميرش كند، زماني كه فرش آسيب مي بيند و پاره مي شود نيز بايد آن را نزد فرد متخصص در زمينه فرش ببرند تا كار تعمير فرش را انجام دهد.

 

پس رفو فرش كار هر شخصي نيست و فرد بايد تمام روش هاي بافت فرش را به صورت كامل آموزش ديده باشد تا بتواند با توجه به روش بافت و نوع گره هاي فرش آن را رفو كند.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۱۷:۱۴ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی