همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

 

  

 شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه ناخواسته بخشي از فرش يا موكت دچار سوختگي و زردي شده باشد كه بسيار ظاهر بدي ايجاد مي كند . در اين مطلب مي توانيد تا حدود زيادي اين مشكل را از بين ببريد.

برطرف كردن سوختگي فرش و موكت

سوختگي فرش با اتو

اگر مقدار سوختگي كم بود و فقط ايجاد لك روي موكت يا فرش كرده بود مي توانيد از يك پياز استفاده كنيد آن را پوست بگيريد و به دو نيم كنيد و پياز را روي لكه بگذاريد سپس با آب سرد بشوييد تا لك زرد از بين برود. اگر سوختگي فراتر از يك لك زرد باشد و يك سوختگي سطحي روي فرش ايجاد شده باشد از ريش تراش استفاده كنيد. اگر سوختگي عميق باشد بايد آن را رفو كنيد و براي اين كار بايد از قاليشويي بخواهيد كه آن را درست كند. اگر موكت باشد مي توانيد با كاتر آن قسمت را ببريد و موكت جديد جايگزين كنيد.

سوختگي فرش با سيگار

اگر فرش شما در ارتباط با يك سهل انگاري با سيگار سوخت ابتدا با يك كاغذ سمباده سطحي از فرش را كه آسيب ديده است را بسابيد. در مرحله بعد از جاروي برقي استفاده كنيد و قسمت هاي كه سابيده ايد و جدا شده را تميز كنيد. اگر مقداري سياهي باز هم روي فرش مانده است مي توانيد با نوك يك قيچي با احتياط و حوصله از روي پرز و بافت فرش قيچي كنيد. فرش را بررسي نماييد تا مطمئن شويد كاملا درست شده است اگر باز هم اثري از سوختگي روي آن ديديد مي توانيد با استفاده از محلولي تركيب شده از يك قسمت آب اكسيژنه و ده قسمت آب با يك پارچه روي لكه را تميز كنيد در اين كار ابتدا سطح بيروني و سپس بافت داخلي فرش را تميز كنيد. در انتها محل لكه را با آب بشوييد و خشك نماييد.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي هنگام

سوختگي فرش با قابلمه

با توجه به اين كه سوختگي فرش چقدر باشد و در چه حدي، مي توانيد از روش هاي قبل استفاده كنيد. اگر سوختگي خيلي خفيف باشد و در حد يك اثر قابلمه روي فرش بدون تغيير رنگ باشد مي توانيد از يك تكه يخ براي برگردندان فرش به حالت قبلي استفاده كنيد. بعد از اين كار مي توانيد پرزهاي فرش را شانه بزنيد و آثار سوختگي را از بين برده و فرش را دوباره استفاده كنيد.

سوختگي فرش با زغال

براي رفع سوختگي فرش با زغال مي توانيد از روش برطرف كردن سوختگي با سيگار استفاده كنيد و بعد از كوتاه كردن پرزهاي فرش كه دچار سوختگي شده اند آن قسمت را با يك لايه ضخيم شامپو فرش بپوشانيد و صبر كنيد تا كاملا خشك شود سپس جارو برقي بكشيد.

سوختگي فرش با شمع

اگر شمع داغ روي فرش ريخت سريع براي پاك كردن سوختگي اقدام كنيد براي شروع با يك دستمال يا پارچه كتان شمع آب شده را خشك كنيد. توجه داشته باشيد كه نبايد دستمال را روي فرش بماليد و فقط روي جايي كه شمع ريخته فشار دهيد سپس محل لكه را با مايع ظرفشويي و آب تميز نماييد. اگر شمع خشك شده است با يك قاشق سوختگي روي موكت پرزدار را بتراشيد سپس يك پارچه سفيد روي آن بگذاريد و با حرارت كم اتو كنيد زماني كه موم كاملا جمع شد و به دستمال چسبيد دستمال را برداريد.

منبع : ايلنا

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ دى ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۳۹:۳۳ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی