همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

نحوه شستن فرش نجس شده با قاليشويي تهران جم

قاليشويي پيروزي

رجا نيوز

نجس شدن فرش يكي از اتفاقات بسيار عادي براي خانواده هايي كه كودك خردسال دارند است. از طرفي دين اسلام احكام بسيار زيادي در مورد پاكيزگي و تميز بودن محيطي كه در آن نماز خوانده مي شوند دارد و در اين حين نياز به پيدا كردن قاليشويي شرعي است كه تمامي موارد شرعي را رعايت كند و اين دغدغه را از دوش خانواده هاي ايراني بردارد. در ادامه به شستن فرش نجس در قالي‌شويي خواهيم پرداخت و نحوه شستن فرش نجس شده را برسي خواهيم كرد.

احكام فرش نجس شده

يكي از مهم ترين تاكيد هايي كه در دين اسلام شده است، نجاست و پاكيزگي است كه امروز در علم هم اين موضوع مطرح و ثابت شده است. كه نجاست يكي از مهم ترين عوامل انتقال بيماري است. پيامبر اكرم (ص) فرموده اند كه پاكيزگي نشان ايمان است. و يكي از نكاتي كه در قاليشويي تهران جم رعايت مي شود و هميشه اولويت بوده فرش نجس شده با ادرار يا لكه خون به تميزي كامل برسند.

زماني كه قالي يا موكت به وسيله نجاست جرم‌دار كثيف نشده باشد، با ريختن آب كر روي سطح فرش، مي‌توان فرش را تطهير كرد. براي اين كار كل قسمت نجس بايد در آب فرو برود. سپس بايد آب از فرش خارج شود

احكام شستشوي فرش نجس شده

وقتي كه فرش ما نجس مي‌شود، بايد آن را پيش از هر چيز مطابق دستورات ديني تميز كنيم تا مشكلي از لحاظ انجام مسئوليت‌هاي ديني روي آن نداشته باشيم. اين امكان را در اختيار داريم كه براي شستشوي فرش نجس از سه نوع آب استفاده كنيم كه در ادامه مي‌بينيم:

آب كر
آب قليل
آب جاري متصل به كر


شستن فرش نجش شده با آب كر
از بين اين 3 نوع آب اولويت تطهير فرش و قاليشويي با آب كر است. كه بايد مخزن آن در طول و عرض ارتفاع مشخصي باشد را آب كر مي گويند. اين نوع آب مناسب ترين براي تميز كردن فرش مي باشد. كه اگر هر وجب را نزديك 10 سانت در نظر بگيريم. اين مخزن حدود 200 تا 300 ليتر اب دارد كه قاعدتا دسترسي به اين حجم آب در يك منزل مسكوني يا آپارتماني مقدور نيست. و بهتر است كه به قاليشويي تجريش سپرد تا تمامي مراحل شستشوي فرش را بصورت شرعي و اسلام انجام دهد. و هيچ دغدغه اي بابت نظافت و شستشو و آب كشي يا خشك شوي فرش نجس شده نداشته باشيد.

شستشوي فرش نجش با آب جاري متصل به آب كر
شستشوي فرش نجس شده با اين آب كاري بسيار راحت تر است زيرا آب لوله كشي شامل اين مورد است. و براي اب كشي فرش با اب جاري مشكلي نيست. اما شرايط اب كشي و تميز كردن فرش نجس شده در منزل مقداري كار سخت تري است و بايد به قاليشويي تهران جم سپرد.

شستن فرش با آب قليل
آب قليل را در حقيقت به آبي كه در افتابه يا كاسه نگهداري مي شود مي گويند. كه با اين نوع آب مي توانيد آبكشي فرش را انجام دهيد. اما لكه هاي نجاست ممكن است روي سطح فرش باقي بماند. در قديم لوله كشي نبود و در منازل حوضي با ابعاد بزرگتري مي ساختند كه با بردن فرش به درون اين حوض مشكلا قاليشويي شرعي را حل مي كردند.

اما امروزه كه شرايط كاملا تغيير كرده، در منازل آب لوله كشي وجود دارد و با آب كر تقريبا همخواني دارد ولي فضا و شرايط كافي براي شستنن فرش نجس شده وجود ندارد.

مزاياي شستن فرش نجس شده در قاليشويي
با توجه به شرايط امروزه، ديگر قاليشويي در منزل كار اصولي و درستي نيست. زيرا هم فضاي كافي وجود ندارد، اگر حياط بزرگي هم داشته باشيد واقعا اين كار ديگه به صرفه نيست. و تبعات زيادي رو در پي خواهد داشت. از مصرف زياد اب گرفته تا خشك كردن قالي و كمر درد هايي كه بعد قاليشويي ممكنه به سراغ شما بيايد.

بدون هيچ دغده اي مي توانيد با تماس با قاليشويي تهران جم درخواست خود را ثبت كرده و همكاران ما فورا به محل شما اعزام شده و خدمات مذكور را ارائه خواهند كرد.



برخي از خدمات قاليشويي تهران جم:

مبل شويي در تهران
قاليشويي در تهران
رفوگري در تهران
تعميرات فرش
شستن فرش نجس با شامپو فرش
همان طور كه در بالا توضيح داده شد، بايد از يكي از روش هاي مطرح شده استفاده كرد تا از نجس نبودن فرش مطمئن شويد. ولي مراحل زير جهت اطمينان خاطر شما مي تواند موثر بخش باشد.

انتخاب شامپو فرش با سازگار بودن الياف فرش و محلولي درست كنيد.
از برس با پرز هاي نرم محل نجس شده را به خوبي با شامپو فرش بكشيد
از يك پارچه تميز براي برداشتن كف شامپو فرش استفاده كنيد و بعد جاروبرقي بكشيد
كولر را روشن كنيد كه هوا در جريان باشد زودتر خشك شود

سمپاشي سوسك ريز

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۶:۱۸:۱۰ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی