همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

ريشه دوزي فرش در دو دقيقه

قاليشويي اتوبان باقري

مردم سالاري

در گذشته مراكزي به عنوان مراكز شستشوي فرش شناخته مي‌شدند تنها به همين كار شهرت داشتند. اما امروزه ديگر خدمات مرتبط با قالي و فرش نيز در اين مراكز، با بهترين كيفيت انجام مي‌شود. ريشه دوزي فرش توسط قاليشويي آنلاين يكي از خدماتي است كه اتفاقاً طرفداران بسياري دارد. زيرا ريشه فرش تأثير بزرگي بر ظاهر و زيبايي آن مي‌گذارد. اين در حالي است كه ترميم ريشه‌هاي آسيب ديده كاري نيست كه به راحتي بتوان در منزل انجام داد. با اين حساب افراد ترجيح مي‌دهند با سپردن اين كار به قاليشويي‌هاي معتبر، با يك تير دو نشان بزنند.

ريشه دوزي فرش در دو دقيقه
در ادامه همه اطلاعاتي را كه لازم است درباره ريشه دوزي فرش ماشيني و دستباف يا همان ريشه زني فرش بدانيد در اختيار شما خواهيم گذاشت تا بتوانيد از تمام خدمات فوق العاده‌اي كه در مراكز قاليشويي انلاين ارائه مي‌گردد، بهترين بهره را ببريد.
ريشه دوزي يا ريشه بافي فرش به چه معناست؟
پيش از اين كه درباره چگونگي ريشه دوزي فرش توسط قاليشويي مواردي را بياموزيم، بايد درباره اصل مطلب ريشه دوزي اطلاعات كافي داشته باشيم.
يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي يك فرش، چه فرش دستباف و چه ماشيني، ريشه آن است. اگر ريشه‌ها دچار آسيب شوند بهتر است هر چه سريع‌تر اقدام به مرمت فرش نماييم. در بسياري از مواقع گذشت زمان باعث پوسيدگي ريشه‌ها و حتي چله فرش مي‌شود. به اين ترتيب بخش يا تمام ريشه‌ها از بين مي‌روند. در چنين مواردي مي‌توان از ريشه دوزي يا ريشه زني كمك گرفت و طول عمر فرش را افزايش داد.
ريشه دوزي فرش توسط قاليشويي انلاين چگونه انجام مي‌شود؟

ريشه زني كاري تخصصي است كه حتماً بايد توسط افراد خبره و باتجربه انجام شود. تنها در اين صورت است كه مي‌توان از آسيب و پوسيدگي بيشتر فرش جلوگيري به عمل آورد. ريشه زني يا ريشه دوزي با توجه به نوع فرش، ميزان پوسيدگي ريشه‌ها و ... ممكن است با روش‌ها مختلفي انجام شود. به طور كلي مي‌توان انواع روش ريشه دوزي فرش دستباف و ماشيني را به سه نوع بطلمه، مغزي و متصل تقسيم كرد.
قاليشويي روش بطلمه را براي فرش‌هايي انتخاب مي‌كنند كه متراكم و سفت باشند و در واقع فرو رفتن و بيرون آمدن سوزن در آن‌ها مشكل است يا به بافت‌شان آسيب مي‌زند. در روش سوم يعني روش متصل نيز، قسمت ريشه‌ها به طور جداگانه بافته شده و سپس به قالي دوخته يا به عبارتي متصل مي‌شوند. در دو روش مغزي و بطلمه، به ابزارهاي تخصصي مانند تخته شيبدار، چكش، چله، درفش و .. نياز است. در واقع در اين دو روش، ريشه‌ها مستقيماً روي فرش و به چله دوخته مي‌شوند. البته نوع بافت ممكن است بنا بر صلاح‌ديد بافنده يا مشتري، متفاوت باشد.

نكات مهم ريشه دوزي در قاليشويي‌ آنلاين

ريشه دوزي بايد طبق اصولي خاص انجام شود تا نتيجه كار تميز، زيبا و ماندگار باشد. خصوصاً وقتي صحبت از فرش‌هاي دستباف باشد، ريشه زني اهميت و ارزش بيشتري پيدا مي‌كند. در ادامه برخي از اين اصول را به زباني ساده و مختصر بيان خواهيم كرد.

انتخاب صحيح نخ چله
فردي كه در قاليشويي وظيفه ريشه زني فرش را بر عهده دارد، اول از همه بايد در انتخاب سايز نخ چله براي بافتن و ترميم ريشه‌ها دقت داشته باشد. معمولاً اين نخ كمي نازك‌تر از چله اصلي فرش انتخاب مي‌شود. در اين صورت گره‌هاي اضافي براي ترميم ريشه‌ها، ناهمواري و عدم تقارني در فرش ايجاد نمي‌كنند.

انتخاب صحيح نخ واسط در ريشه زني فرش
نخ واسط نخي است كه نخ ريشه بافي را به نخ چله فرش وصل مي‌نمايد. سايز انتخابي براي اين نخ نيز بسيار اهميت دارد. به طوري كه بايد به اندازه كافي محكم باشد تا ريشه‌ها دوباره دچار آسيب نشوند. يك مزيت ريشه دوزي فرش توسط قاليشويي اين است كه افرادي خبره كار ريشه زني را انجام مي‌دهند كه در انتخاب سايز نخ‌ها، به حد كافي تجربه دارند.

انتخاب صحيح سايز سوزن
سومين ابزار مهمي كه در ريشه بافي فرش نقش مهمي دارد، سوزن است. شايد با خودتان فكر كنيد سوزن‌هاي مخصوص رفوي فرش همگي در يك شكل و اندازه هستند. اما واقعيت اين است كه سايزهاي متفاوتي دارند و تنها يك رفوگر حرفه‌اي مي‌تواند در عرض چند ثانيه سوزن مناسب را انتخاب كند. هر چقدر تراكم فرش بيشتر و تعداد رج‌هاي آن بالاتر باشد، سوزن مورد استفاده نيز بايد نازك‌تر باشد تا بافت فرش آسيب نبيند. اين يك قانون كلي است. اما رفوگراني كه در قاليشويي‌ها وظيفه ريشه دوزي فرش‌ها را بر عهده دارند به خوبي با جزئيات انتخاب سوزن آشنا هستند.

چگونه به جاي ريشه زني فرش، از آسيب به ريشه‌هاي فرش جلوگيري كنيم؟
حال كه با ريشه دوزي فرش، روش‌هاي مختلف و اصول آن تا حدي آشنا شديم، بهتر است درباره راه‌هاي مراقبت از ريشه فرش نيز بيشتر بدانيم. به هر حال هر چقدر در استفاده از قالي دقت بيشتري داشته باشيم و مراقبت‌هاي لازم را به عمل آوريم، فرش ديرتر به رفوگري و ريشه زني توسط قاليشويي احتياج پيدا مي‌كند. رعايت چند نكته ساده كه در ادامه عنوان مي‌شوند، مي‌تواند طول عمر فرش و ريشه‌هاي آن را بيشتر كنند.

از كاور ريشه استفاده كنيد
يكي از روش‌هايي كه باعث مي‌شود ريشه‌هاي فرش كمتر و ديرتر آسيب ببينند، استفاده از كاور مخصوص ريشه قالي است. اين كاورها به شكلي طراحي شده‌اند كه به خوبي از ريشه‌ها محافظت مي‌كنند و البته در جنس‌هاي مختلف توليد مي‌شوند. توصيه مي‌شود جنس‌هايي را انتخاب كنيد كه مانع گردش هوا ميان ريشه‌ها نشوند. همچنين لازم است اين كاورها را بعد از مدتي تعويض كنيد. زيرا خود دچار آلودگي و آسيب مي‌شوند.


ريشه‌ها را گره بزنيد
روش‌هاي مختلفي براي گره زني ريشه‌ها وجود دارد كه توسط بسياري از قاليشويي‌ها نيز انجام مي‌شود. دو گره، گره نخودي، گره زنجيري و ... از جمل انواع متداول بافت ريشه به شمار مي‌روند كه موجب طول عمر بيشتر آن مي‌گردند.

لفاف دوزي را امتحان كنيد
ممكن است بجاي استفاده از كاور ترجيح دهيد خودتان براي ريشه‌ها لفاف بدوزيد. اين كار را مي‌توان به كمك پارچه‌هايي مثل برزنت، متقال يا گليم انجام داد. خصوصاً براي رش‌هاي ارزشمند و قديمي، لفاف دوزي مي‌تواند روشي مطمئن براي حفاظت از قالي باشد. وجود لفاف در عين حال كه از پا خوردن ريشه‌ها و به دنبال آن آسيب و پوسيدگي جلوگيري به عمل مي‌آورد، مانع از عبور هوا نيز نمي‌گردد. با اين حساب مي‌توانيد به جاي ريشه دوزي فرش توسط قاليشويي، لفاف دوزي را به اين مراكز بسپاريد.

شستشوي صحيح را بياموزيد
درست است كه شستن ريشه‌ها مي‌تواند از آسيب و تغيير رنگ آن‌ها جلوگيري كند، اما اگر با روش درستي انجام نشود اتفاقاً احتمال پوسيدگي را بيشتر مي‌كند. استفاده از آب ولرم و شامپو فرش مي‌تواند براي شستشو كافي باشد البته نه به اين معنا كه ريشه‌ها را در اين تركيب غوطه ور كنيد. توجه داشته باشيد كه باقي ماندن آب در ريشه‌ها روند پوسيدگي را تسريع مي‌كند. كافيست دستمال تميزي را به آب و شوينده مناسب آغشته كرده و به آرامي روي ريشه‌ها بكشيد.
كمك گرفتن از قاليشويي‌ها بهترين راه براي محافظت از فرش و به تعويق انداختن روند فرسودگي آن است. ريشه دوزي به هنگام، شستشوي صحيح و ... از مواردي هستند كه به سادگي طول عمر فرش را چند برابر مي‌كنند.

شيشه بري پونك

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۳۹:۴۹ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی