همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

بهترين روش شستشو فرش‌ها در قاليشويي


قاليشويي در ايام عيد گلبرگ

(اخبار رسمي): بسياري از خانواده‌هاي ايراني هميشه با اين چالش روبرو هستند كه كدام روش در كدام قالي شويي براي شستشوي فرش‌ها خوب است؟ براي هر فرش بايد از كدام روش بهره گرفت؟ ما در ادامه اين مقاله قصد داريم در اينباره بيشتر با شما صحبت كنيم.



فرش‌هاي دستبافت، ابريشمي و ماشيني همگي جز وسايل باارزشي هستند كه در خانه هر ايراني ديده مي‌شوند. به همين دليل بسياري از افراد هميشه به دنبال بهترين روش‌هاي مناسب براي شستشوي اين فرش‌ها هستند كه كمترين آسيب به فرششان وارد شود. اما آيا تا به امروز به اين موضوع انديشيده‌ايد كه ما چند روش براي شستشو قالي و قاليچه‌ها داريم؟

خدمات قاليشويي بسياري معتقدند كه فرش تنها با شستن در حياط خانه تميز مي‌شود اما اين باور كاملا اشتباه است و براي سالم ماندن قالي و قاليچه‌ها بهترين راهكار، استفاده از خدمات قاليشويي‌هاست. قاليشويي‌هاي معتبر از بهترين روش و دستگاه‌ها براي شستن فرش‌هايتان استفاده مي‌كنند. در اين مراكز افراد كار بلد و متخصصي وجود دارند كه با توجه به نوع و جنس فرش و الياف بكار رفته شده در قالي روشي مناسب براي شستن آن انتخاب مي‌كنند. اما آيا همه قاليشويي‌ها مناسب هستند؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت خير. قاليشويي‌هايي معتبر و داراي سابقه معمولا به نسبت ساير قاليشويي‌هاي بيشتر مورد اعتمادند. به عنوان مثال قاليشويي اديب، قاليشويي گل ابريشم و قاليشويي توحيد سه قاليشويي معتبري هستند كه با ارائه بهترين خدمات توانسته‌اند اعتماد بسياري از خانواده‌ها را به خود جلب كنند.

اين قاليشويي‌ها با دارا بودن دستگاه‌هاي پيشرفته توانسته‌اند بهترين كيفيت را به مشتريانشان ارائه دهند. با سپردن قالي و قاليچه‌هاي خود به اين قاليشويي‌ها كار را به دست افراد متخصص و كاردان سپرده‌ايد و تا حد زيادي باعث صرفه‌جويي در زمان و مصرف آب مي‌شويد زيرا اين سه مركز قاليشويي فرش‌ها را با استاندارها و اصولي كه از طرف صنف و اتحاديه به آنان ابلاغ شده، مي‌شويند.

امروزه يك قاليشويي خوب و حرفه‌اي علاوه بر شستشوي صحيح و استاندارد فرش‌ها، خدمات مكمل ديگري به مشتريان نيز ارائه مي‌دهد. برخي از اين خدمات عبارتند از: رفو‌گري، رنگ‌برداري، ريشه‌زني، شيرازه‌دوزي، مبل‌شويي، رفع سوختگي و ترميم فرش. در اين صورت مشتريان مي‌توانند در كنار شستشوي فرش خود، مشكلات آن را نيز حل نمايند.

نحوه شستشوي فرش در قاليشويي‌ها امروزه اكثر قاليشويي‌ها مكانيزه شده‌اند و از انواع دستگاه‌ها و ماشين‌آلات مختلف و مدرن در شستن فرش‌ها بهره مي‌برند. هريك از اين روش‌ها براي شستن نوع خاصي از فرش‌ها استفاده مي‌شوند. چنانچه اين روش‌ها درست انتخاب نشوند براي قالي و قاليچه‌هاي شما معايب بسيار زيادي دارند. قاليشويي توحيد به نشاني tohidcarpet.com و قاليشويي اديب به نشاني adibcarpet.com و قاليشويي گل ابريشم به نشاني golabrisham.com از بهترين دستگاه‎ها و روش‌ها براي شستن قالي و قاليچه‌هاي شما استفاده مي‌كنند. اين مراكز شستشوي قالي با انتخاب بهترين روش شستشو تضمين مي‌كنند كه به فرش شما آسيبي وارد نمي‌شود.

هنگاميكه فرش‌ها با يك روش اصول شسته مي‌شوند طول عمر آنها نيز افزايش پيدا خواهد و به تار و پود آن كمترين آسيب وارد مي‌شود. برخي از روش‌هاي شستشو فرش در قاليشويي‌ها به شرح زير هستند.

روش‌هاي شستشو فرش به طور كلي هر قاليشويي براساس نوع امكانات و مكانيزه بودنشان از سه روش براي شستن قالي و قاليچه‌ها بهره مي‌برند كه عبارتند از:

روش سنتي روش اتوماتيك روش نيمه اتوماتيك
حال شايد براي شما هم سوال باشد كه هر يك از اين روش‌ها انحصارا براي شستن چه نوع فرش قابل استفاده‌اند؟ در ادامه با ما همراه باشيد تا درباره مزيت و معايب هر يك از روش‌هاي بالا بيشتر بخوانيد.

روش سنتي براي شستن فرش خوب همانطور كه از نام اين روش مشخص است يكي از اولين و شايد هم قديمي‌ترين روش‌هاي شستشو فرش‌ها در قاليشويي‌ها است. در ايام قديم اكثر خانواده‌ها نزديك به عيد و خانه‌تكاني فرش‌هاي خود را در حياط منزل يا جلوي درب در كوچه پهن مي‌كردند و آن را مي‌شستن. قاليشويي‌ها در روش شستشوي سنتي نيز دقيقا به همين صورت فرش‌ها را مي‌شستن تنها با اين تفاوت كه براي زودتر خشك كردن آنها از دستگاه‌هاي خشك‌كن استفاده مي‌كردند. در اينصورت در زمان مقرر فرش به مشتري تحويل داده مي‌شد. امروزه از ديدگاه بسياري از قاليشويي‌ها هنوز اين روش بهترين روش شستشوي فرش است و از اين روش استفاده مي‌كنند.

در اين روش براي شستن فرش‌ها بايد از پارو، برس و لوازم ديگري استفاده مي‌شد كه همه‌ي آنها احتمال داشت به قالي و قاليچه آسيب وارد كنند به همين منظور روش‌هاي ديگري در بسياري از قاليشويي‌ها جايگزين اين روش شد.

روش نيمه اتوماتيك براي شستن فرش روش نيمه اتومانيك همانطور كه از نام آن پيداست نيمي توسط نيروي انساني و مابقي به وسيله تجهيزات و ابزارآلات در قاليشويي انجام مي‌پذيرد. به اين صورت كه شخصي به عنوان اپراتور با وسايلي مثل فرچه، شلاق‌زن و يا تجهيزات شستشوي فرش در قاليشويي‌ها اقدام به شستشوي آن مي‌كند و خشك‌كردن هم مانند همان روش سنتي توسط دستگاه خشك‌كن مخصوص انجام مي‌شود.

در اين روش نيز امكان آسيب به فرش وجود دارد. زيرا نيروي انساني ممكن است در يك مرحله خطا كند و تاروپود فرش دچار آسيب شود. به همين دليل پس از اين روش، روش تمام اتوماتيك براي شستن فرش‌ها وارد قاليشويي‌ها شد.

روش تمام اتوماتيك براي شستن فرش همانطور كه از نام اين روش كاملا مشخص است، به صورت كاملا اتوماتيك همه چيز انجام مي‌شود و نيروي انساني نقشي در شستشوي فرش نخواهد داشت. كليه مراحل شستن فرش از صفر تا صد به وسيله دستگاه هاي مكانيزه كه روز به روز در حال مدرن‌تر شدن و توليد بيشتر هستند انجام مي‌گيرد. نيرو انساني در اين روش هيچ دخالتي نداشته و تنها دخالت آنها براي جابجايي فرش‌ها و نظارت بر شستشو خواهد بود.

ارائه خدمات قاليشويي با توجه به توضيحات بالا شما به هر قاليشويي نمي‌توانيد اطمينان كنيد. زيرا ممكن است به سادگي به قالي و قاليچه‌هاي باارزش شما آسيب جدي وارد شود. اگر شما هم قصد شستشوي فرش‌هاي خود را داريد و هنوز سردرگم هستيد كه چه قاليشويي در تهران مناسب است ما به شما قاليشويي توحيد، اديب و گل ابريشم را معرفي مي‌كنيم. اين سه قاليشويي با يك دهه سابقه و اعتبار مي‌تواند بهترين انتخاب براي شما باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر و همچنين دريافت مشاوره مي‌توانيد به قسمت تماس با ما سايت قاليشويي توحيد مراجعه كرده و با كارشناسان ما در ارتباط باشيد. مشاورين و متخصصين از طريق اين شماره تماس پاسخگوي سوالات شما هستند.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۲ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۵۳:۳۹ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی