همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

پرزگيري فرش قبل از قاليشويي

قاليشويي خيابان بهار

پايگاه خبري تحليلي نامه نيوز


فرش‌ها جزو مهم ترين لوازم يك خانه‌ي ايراني محسوب مي‌شوند. اما اين محصولات خوش رنگ و لعاب، چالش‌هايي را نيز به همراه دارند. اغلب افراد از پرزدهي فرش‌هاي تازه شكايت مي‌كنند. اگر شما نيز فرش جديدي خريداري كرده باشيد، تجربه‌ي چسبيدن پرز بر روي لباس‌هاي خود را داشته‌ايد. البته پرزدهي فرش تنها به فرش‌هاي جديد محدود نيست. گاهي نيز آلودگي‌هاي محيطي باعث پرزدهي يك فرش نه چندان جديد خواهند شد.

پرزدهي فرش در قاليشويي نيز يك بحث بسيار مهم است. چرا كه ممكن است پرزها درون دستگاه قاليشويي گير كرده و عملكرد آن را دچار اختلال مي‌كند. به همين دليل قاليشويي محمديه قبل از شستن فرش آن را پرزگيري كرده و سپس اقدام به شست‌وشوي آن مي‌نمايند. در اين مقاله قصد داريم پرزگيري فرش و علت‌هاي ايجاد پرز را بررسي نماييم. با ما همراه باشيد.

9

چرا فرش‌ها پرز مي‌دهند؟
شايد برايتان سوال پيش آمده باشد كه اين همه پرز از كجا مي‌آيد؟ اصلا چرا فرش‌ها پرز مي‌دهند؟ بايد بدانيد كه پرزها بر روي نخ‌هاي به كار رفته در خاب فرش تنيده شده‌اند. آن‌ها مربوط به روي فرش نبوده و با تراشيدن سطح آن برطرف نمي‌شود. موارد مختلفي باعث پرزدهي يك فرش خواهند بود. پرزدهي عموما در فرش‌هاي ماشيني اتفاق مي‌افتد. اما ممكن است فرش‌هاي دست بافت نيز دچار اين مسئله شوند.

اكثر فرش‌هاي جديد ماشيني قبل از استفاده شروع به پرزدهي مي‌كنند. اين موضوع به جنس الياف به كار رفته، ضخامت نخ زمينه، كيفيت آهار و چگونگي استفاده از نخ بستگي دارد. البته جنس الياف فرش‌هاي ماشيني اكروليك بوده و پرزدهي آن‌ها چندان دور از انتظار نيست. حتما به اين نكته توجه داشته باشيد كه پرزدهي فرش‌هاي ماشيني بخاطر مرغوبيت آن‌ها است. تنها فرش‌هاي پلاستيكي پرز ندارند و پس از مدتي مانند موكت صاف مي‌شوند.

اما در مورد فرش‌هاي دست بافت موضوع كمي فرق مي‌كند. اين فرش‌ها از الياف طبيعي و به دست بافندگان مجرب بافته مي‌شوند. به همين دليل پرزدهي آنان اندكي دور از انتظار است. در فرش‌هاي دست بافت به علت مهار نشدن الياف توسط آهار پرزدهي رخ مي‌دهد.

چرا پرزگيري در قاليشويي اهميت دارد؟
قاليشويي هاي با تجربه قبل از شستن قالي آن ها را پرزگيري مي كنند. چرا كه در غير اين صورت نتيجه ي اصلي يعني تميز شدن فرش ها حاصل نخواهد شد. از طرف ديگر ممكن است پرزهاي فرش در دستگاه قاليشويي گير كرده و به آن آسيب بزند. پرزگيري فرش ها را مي توان در خانه انجام داد. البته اگر پرزهاي قالي شما كم باشد. در غير اين صورت حتما بايد بخ يك قاليشويي مجرب مراجعه كرده و پرزهاي فرش خود را بگيريد.

چطور پرزهاي فرش را در خانه بگيريم؟
همان‌طور كه اشاره كرديم، شما مي‌توانيد پرزهاي كم فرش را در خانه بگيريد. براي اين كار چندين راه وجود دارد. اين موارد به شرح زير است:

1-استفاده از جاروبرقي
بهترين و متداول‌ترين براي پرزگيري فرش‌ها در خانه، استفاده از جاروبرقي است. پرزهاي روي سطوح فرش‌هاي نو و استفاده شده به مرور زمان توسط جاروبرقي برداشته مي‌شوند. بهتر است در زير نور مناسب جاروبرقي بكشيد تا پرزها را بهتر ديده و آن‌ها را برداريد.

2-استفاده از دستمال مرطوب
اگر جاروبرقي نتوانست پرزهاي فرش شما را از بين ببرد، مي‌توانيد از يك دستمال مرطوب كمك بگيريد. البته توجه داشته باشيد كه دستمال انتخابي شما رنگ پس ندهد. سپس آن را اندكي مرطوب كرده و بر روي تمام قسمت‌هاي فرش بكشيد. در اين صورت پرزهاي باقي مانده به آساني جذب دستمال شده و قبل از شست‌وشو پرزها گرفته خواهند شد.

10

3-استفاده از پرزگيرهاي فرش
يكي از روش‌هاي پرزگيري فرش قبل از قاليشويي، استفاده از پرزگيرها است. اين لوازم اغلب توسط افرادي كه حيوانات خانگي دارند، استفاده مي‌شود. اما شما نيز مي‌توانيد براي پرزگيري فرش خود از آن استفاده نماييد. پرزگيرها زمان كمتري از شما گرفته و كار را بسيار ساده مي‌نمايند.

4-استفاده از نوار چسب
آخرين راه براي از بين بردن پرزهاي فرش در خانه، استفاده از نوار چسب است. يك دستكش يكبار مصرف بپوشيد و چسب را به گونه‌اي دور آن بپيچيد كه قسمت چسبان آن رو به بيرون باشد. حال با دستكش بر روي كل سطوح فرش بكشيد. در اين صورت پرزها به نوار چسب، چسبيده و از روي فرش بلند مي‌شوند. اگر نياز بود چندين مرحله اين كار را انجام دهيد.

پرزگيري فرش در قاليشويي چگونه انجام مي‌شود؟
اگر پرزهاي فرش شما زياد باشد، نمي‌توانيد با استفاده از روش هاي خانگي آن ها را از بين ببريد. براي كار به يك قاليشويي معتبر مراجعه كرده تا پرزهاي فرش شما گرفته شود. عده‌اي از افراد تصور مي‌كنند پرزگيري در قاليشويي‌ها به فرش آنان آسيب وارد مي‌كند. اما واقعيت امر چيز ديگري است.

البته بروز آسيب‌هاي متعدد به فرش‌ها باعث شده تا افراد چنين تصوري از قاليشويي داشته باشند. بهترين راه براي جلوگيري از بروز چنين مشكلاتي، مراجعه به يك قاليشويي معتبر و نام آشنا است. شما مي‌توانيد به نشاني Melatcarpet.com مراجعه كرده و سفارش خود را ثبت نماييد. در اين صورت ديگر نگران خرابي و پارگي فرش‌هاي خود نخواهيد بود.

قاليشويي‌ها از دستگاه‌هاي مخصوصي براي پرزگيري و موگيري فرش‌هاي شما استفاده مي‌كنند. اين دستگاه‌ها با تكان‌هاي ملايم و هوادهي به فرش، پرزهاي آن را از بين مي‌برند. يك مخزن مخصوص نيز بر روي دستگاه وجود دارد كه پرز و مو را درون خود جمع‌آوري مي‌نمايد. پس از هر بار استفاده اين مخزن خالي شده و براي پرزگيري مجدد آماده مي‌شود.

11

ارائه خدمات قاليشويي ملت

در اين مقاله در مورد پرزگيري فرش‌ها قبل از مراجعه به قاليشويي و اهميت آن صحبت كرديم. فرش‌هاي دست بافت به نسبت پرزدهي كمتري دارند. اما فرش‌هاي ماشيني به علت استفاده از الياف اكروليك در آن‌ها، پرزدهي بيشتر خواهند داشت.

شما مي‌توانيد پرزهاي اندك فرش خود را در منزل از بين ببريد. اما اگر فرش شما پرزهاي زيادي داشت، اين كار تنها از عهده‌ي قاليشويي‌ها برمي‌آيد. در اين ميان ممكن است نگران آسيب‌هاي وارده به فرش خود در هنگام مراجعه به قاليشويي باشيد. در اين صورت بايد به يك قاليشويي معتبر مانند قاليشويي محمديه مراجعه كرده و از خدمات كادر مجرب آن استفاده نماييد.

برگزاري مراسم ختم

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ تير ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۱۴:۰۷ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی