همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

راهكار هايي براي افزايش عمر فرش

قاليشويي تهرانپارس

فوت و فن

در همين رابطه
ضرورت قاليشويي و اعلاشويي فرش و موكت
چگونه طول عمر فرش خود را افزايش دهيم؟
فرش‌هاي دستي و ماشيني جزء مهم‌ترين و اصلي‌ترين وسايل زندگي به شمار مي‌روند و نقش بسيار مهمي در افزايش زيبايي دكوراسيون داخلي منازل دارند. با توجه به شرايط اقتصادي جامعه و افزايش تورم قيمت انواع فرش نيز همانند ساير كالاهاي ضروري روز به روز در حال افزايش است. با توجه به اين مسئله خريد فرش جديد براي اقشار كم درآمد جامعه بسيار مشكل است. اين افراد ترجيح مي‌دهند از فرش‌هايي كه دارند، مراقبت بيشتري داشته باشند تا با افزايش عمر فرش در هزينه‌هاي خود صرفه‌جويي كنند. راهكارهاي زيادي براي بالابردن عمر فرش وجود دارد كه با رعايت آن‌ها مي‌توانيد عمر فرش‌هاي خود را به ميزان بسياز زيادي افزايش دهيد. در اين مقاله قصد داريم به معرفي چند راهكار بسيار مفيد براي افزايش عمر فرش بپردازيم.

تاثير قاليشويي بر افزايش عمر فرش
يكي از راهكارهاي افزايش عمر فرش درست شستن آن است. بنابراين زماني كه احساس مي‌كنيد فرش كثيف شده و نياز به شستشو دارد، آن را به يك قاليشويي شناخته شده و معتبر بسپاريد. تاثير قاليشويي بر افزايش طول عمر فرش به حدي زياد است كه در همه قاليشويي‌هاي معتبر تعدادي كارشناس به عمليات شستشو نظارت مي‌كنند. در اين مراكز از بهترين و باكيفيت‌ترين شوينده‌ها استفاده مي‌شود تا آسيبي به الياف فرش وارد نشود. مراحل خشك كردن فرش‌ها نيز در بهترين شرايط انجام مي‌شود به گونه‌اي كه هيچ رطوبتي در فرش باقي نمي‌ماند.

استفاده از روفرشي
براي افزايش عمر فرش بهتر است در قسمت‌هاي پر رفت و آمد منزل خود از روفرشي استفاده كنيد‌. انداختن روفرشي روي فرش‌ها اجازه نمي‌دهد كه تار و پود فرش آسيب ببيند و يا پوسيده شود. روفرشي از لك شدن فرش نيز جلوگيري مي‌كند. روفرشي‌هايي كه با استفاده از مواد نانو توليد شده‌اند، اجازه نمي‌دهند كه آب به فرش نفوذ كند. بعضي از منازل آفتاب‌گير هستند و نور آفتاب در بعضي از ساعات روز به صورت مستقيم به محيط داخلي نفوذ مي‌كند. تابش نور آفتاب رنگ الياف فرش را تغيير مي‌دهد و باعث پوسيدن شدن تار و پودر آن مي‌شود. به طوري كه تفاوت رنگ در قسمت‌هاي مختلف فرش باعث مي‌شود كه فرش كهنه‌تر به نظر برسد. يكي ديگر از فوايد استفاده از روفرشي جلوگيري از تغيير رنگ الياف فرش در برابر نور آفتاب است.

استفاده به موقع از جاروبرقي
يكي از عواملي كه باعث كهنگي و كدر شدن رنگ فرش مي‌شود، گرد و غبارهايي هستند كه به مرور زمان در تار و پود فرش نفوذ كرده‌اند. استفاده به موقع از جاروبرقي براي پاك كردن گرد و غبارهاي موجود در فرش نقش بسيار زيادي در افزايش عمر فرش دارد. قبل از اختراع جارو برقي مردم با استفاده از يك چوپ گرد خاك نفوذ كرده به تار و پود فرش‌ها را مي‌تكاندند. بهترين زمان استفاده از جارو برقي براي تميزكردن فرش هفته‌اي يك الي دو بار است. البته به اين نكته نيز توجه داشته باشيد كه در منازل پرجمعيت بعضي از قسمت‌ها را بايد هر روز جارو بكشيد.

از بين بردن به موقع لكه‌هاي روي فرش
براي همه افراد پيش مي‌آيد كه روي فرش نوشيدني، رنگ يا غذاهاي مختلف ريخته شود. پاك نكردن لكه‌ها به تار و پود فرش آسيب مي‌زند و عمر آن را كاهش مي‌دهد. يكي از راهكارهاي افزايش عمر فرش از بين بردن لكه‌ها با استفاده از مواد شوينده مخصوص است. اگر نمي‌دانيد از چه شوينده‌اي براي پاك كردن و از بين بردن لكه‌هاي روي فرش استفاده كنيد، با يك قاليشويي تماس بگيريد تا شما را راهنمايي كنند.


استفاده از زير پايه
يكي از عواملي كه به فرش آسيب مي‌زند، قرار دادن پايه‌هاي وسايل سنگين روي فرش است. براي افزايش عمر فرش همواره سعي كنيد كه از قرار دادن وسايل پايه دار روي فرش خودداري كنيد؛ اما اگر مجبور بوديد كه اين وسايل را روي فرش قرار دهيد، بايد حتما از زيرپايه استفاده شود. زيرپايه از فرورفتگي و پاره شدن فرش در اثر فرو رفتن پايه وسايل در فرش به ميزان زيادي جلوگيري مي‌كند‌. زيرپايه‌ها پلاستيك‌هايي فشرده هستند كه با قرار گرفتن روي فرش مانع از برخورد پايه وسايل با فرش مي‌شوند‌.

انتخاب فرش با ابعاد مناسب
در زمان انتخاب فرش بايد به متراژ منزل خود توجه داشته باشيد و از خريد فرش‌هاي بزرگ خوداداري كنيد. فرش نبايد از اطراف تا شود؛ زيرا اين كار باعث مي‌شود كه فرش به مرور زمان دچار پارگي و شكستگي تار و پود شود. همواره سعي كنيد سايز فرش را به گونه‌اي انتخاب كنيد كه با پهن كردن روي كف منزل حداقل ۴۵ سانتي‌متر با ديوارها فاصله داشته باشد. در واقع با متناسب بودن ابعاد فرش با ابعاد منزل خود به افزايش عمر فرش كمك مي‌كنيد.

دور نگه داشتن فرش از حشرات موذي
بعضي از افراد فرش‌هاي اضافي خود را به صورت لوله شده در خانه نگهداري مي‌كنند. در چنين شرايطي امكان دارد كه حشرات موذي مانند موريانه، ساس و غيره به الياف فرش حمله كنند و باعث پوسيدگي آن شوند. براي افزايش عمر فرش‌هاي لوله شده از نفتالين پودر شده استفاده كنيد و هر چند وقت يكبار فرش‌ها را در معرض هواي آزاد پهن كنيد تا در صورت وجود حشرات از آن خارج شوند. يكي ديگر از راهكارهاي مراقبت از فرش‌هاي لوله شده از شر حشرات اين است كه از قرار دادن اين فرش‌ها در مكان تاريك و مرطوب خودداري كنيد.

چرخاندن فرش‌ها
يكي از راهكارهاي افزايش عمر فرش كه در زيبا ماندن آن نيز تاثير مي‌گذارد، چرخاندن فرش است. اگر دقت كرده باشيد هميشه قسمت‌هايي از فرش كه در محل پرتردد منزل قرار گرفته‌اند، به مرور زمان بر اثر رفت و آمد زياد دچار ساييدگي مي‌شوند. براي جلوگيري از اين اتفاق مي‌توانيد هر چند وقت يكبار فرش را سر و ته كنيد و بچرخانيد.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۰۹:۵۰ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی