همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

بهترين قاليشويي فرش دستباف كجاست؟

قاليشويي شرق تهران

بهترين قالي شويي فرش دستباف از بهترين مواد و دستگاه ها براي شستشوي فرش دستباف استفاده مي‌كند و فرش را با كمترين آسيب شسته و تحويل مشتريان مي‌دهد.

برترين‌ها: فرش دستباف ايران يكي از مهمترين صنايع دستي به شمار مي‌رود كه نشانه فرهنگ و تاريخ سرزمين مان را داشته و جنبه‌هاي مختلفي نيز به همراه دارد و حضور حفظ و صيانت اين صنعت بسيار حائز اهميت مي‌باشد. هر كدام از اين فرش‌ها چه به صورت قاليچه كوچكي باشد يا فرش‌هاي بزرگ كه خانه را پوشش مي‌دهند هريك با دقت و ظرافت در طولاني مدت بافته شده اند و تمام افرادي كه در اين محصول گران بها و ارزشمند استفاده مي‌كنند بايد از اين موضوع آگاهي لازم را داشته باشند كه مراقبت و شستشوي مخصوص به خود را نيز به همراه دارد از با توجه به اين مسائل به شما پيشنهاد مي‌دهيم براي آگاهي از موارد لازم ادامه مطلب را مطالعه فرماييد.

بهترين قاليشويي فرش دستباف كجاست؟

شستن به وقت فرش
شما مي‌دانيد كه فرش در معرض تمام آلودگي‌ها و ميكروب قرار دارد، زيرا ارتباط انسان با فرش بيشتر از وسايل ديگر خانه مي‌باشد حتي اگر فرش در ظاهر تميز باشد و كثيف به نظر نرسد، اما به مرور زمان رنگ آن كدر شده و چهره ناخوشايندي به خود مي‌گيرد اگر به صورت مرتب فرش‌ها را شستشو ندهيم گرد و غباري كه روي فرش آن مي‌نشيند باعث مي‌شود به فرش نفوذ كند و اين موضوع باعث فرسودگي و خرابي الياف فرش مي‌شود، اما شستشوي مرتب موجب از بين رفتن آلودگي و گرد و غبار در روي آن‌ها مي‌گردد و ظاهري زيبا و آراسته تري را به فرش شما هديه مي‌دهد.

شما بايد با استفاده از جاروبرقي به طور مرتب گرد و غبار‌هاي آن را پاك كنيد، اما اين كار باعث تميزي سطحي آن مي‌شود، زيرا گرد و غبار نيز در ته و عمق فرش مي‌ماند كه آن فقط به وسيله شستشو پاكيزه مي‌گردد و همچنين لايه‌هاي چربي و آلودگي نيز روي آن‌ها به مرور زمان باعث زرد شدن و نافرم شدن آن مي‌گردد كه باعث منبع آلودگي مي‌گردد كه مي‌تواند باعث مريضي‌هاي پوستي و برخي از بيماري‌ها مي‌گردد پس به اين نكته توجه داشته باشيد فرش‌ها را به طور مداوم، اما به اندازه شستشو دهيد.

شستن فرش دستباف به روش سنتي
فرش دستباف همانطور كه از ظاهر آن پيداست وزن سنگيني دارد، زيرا تمام تار و پود‌هاي آن به وسيله انسان با ظرافت كاملي بافته شده است وزن آن‌ها در مقايسه با فرش‌هاي ماشيني بسيار سنگين است پس شستن فرش‌هاي دستباف به روش سنتي بسيار سخت مي‌باشد، اما در قديم روشي جز نيروي انساني براي تميز كردن آن‌ها نداشتند پس فرش‌هاي دستباف را پهن مي‌كردند و به وسيله چوب‌هاي بلند با ضربه‌هاي متعدد گرد و غبار را از آن مي‌گرفتند و سپس آن را در يك محيط مسطح و تميز پهن كرده به وسيله مواد شوينده مانند تايد آن را شستشو و آبكشي مي‌كردند.

بهترين قاليشويي فرش دستباف كجاست؟

قابل ذكر است كه تايد داراي بافت زبر مي‌باشد كه همين زبري باعث از بين رفتن فرش و الياف آن مي‌شود كه به مرور زمان رنگ‌هاي آن در هم پخش شده و زيبايي فرش را مي‌ستاند و در آخر نيز آن را در سطح شيبدار قرار مي‌دهيم تا آب نفوذ كرده در آن خارج شود و سپس در محل مناسبي پهن مي‌كنيم اگر آن را در همان خيسي بگذاريد و پهن نكنيد زير فرش باد و هوا نميخورد و باعث كپك مي‌شود پس توجه لازم را داشته باشيد حتماً بايد آن را به وسيله نور خورشيد خشك كنيد كه همين به خودي خود در معرض نور مستقيم آفتاب قرار مي‌گيرد كه باعث رنگ پريدگي فرش مي‌شود. اما اگر فرش شما داراي يك لكه بسيار ريز مي‌باشد شستن تمام فرش صحيح نمي‌باشد شما با استفاده از مواد شوينده لازم مي‌توانيد آن لكه را پاكيزه كنيد.

شستن فرش دستباف با قاليشويي
همانطور كه در متن فوق براي شما توضيح داديم شستن فرش‌هاي دستباف در خانه به روش سنتي بسيار كار سخت و طاقت فرسا مي‌باشد همچنين مشكلات و مضرات خود را در به همراه دارد پس شما مي‌توانيد فرش‌هاي اصيل و ارزشمند خود را به قاليشويي‌هاي معتبر بسپاريد آن‌ها مي‌توانند به وسيله دستگاه‌هاي مربوطه فرش‌هاي شما را به خوبي و بدون هيچ صدمه‌اي شستشو و تحويل دهند. در قاليشويي شستن فرش‌ها به چند دسته تقسيم مي‌شود كه در ادامه با توضيح كامل آن‌ها را براي شما بازگو خواهيم كرد.

اولين كاري كه انجام مي‌دهند روش گرد و غبار گيري مي‌باشد كه با استفاده از دستگاه غبارگيري فرش‌ها را درون آن قرار مي‌دهند و در مدت زمان معين گرد و غبار از آن‌ها خارج مي‌شود اگر اين كار را انجام ندهند شستن فرش عملاً كار بيهوده‌اي به حساب مي‌آيد، زيرا گرد و غبار در ته فرش باقي مي‌ماند و با شستشوگرد و غبار از آن خارج نمي‌شود و به مرور زمان باعث فرسودگي فرش مي‌شود. سپس فرش را در يك سطح تميز پهن با استفاده از مواد شوينده فرش را مي‌شويند كه اين كار توسط دستگاه‌هاي مربوطه كه روي فرش حركت مي‌كند انجام شده تا قسمت‌هاي تيره و لكه دار را با مواد شوينده پاكيزه كند.

بهترين قاليشويي فرش دستباف كجاست؟

اين دستگاه‌ها به وسيله نيروي برق كار مي‌كند سپس فرش را آبكشي مي‌كنند تا مواد شوينده از روي آن پاك شود اين كار را دوبار انجام مي‌دهند تا به خوبي تميز شود و مرحله بعد آب گيري فرش مي‌باشد كه در اين مرحله فرش‌هاي لول شده را در دستگاه‌هاي استوانه‌اي شكل كه ديواره فلزي و مشبكي دارند؛ قرار مي‌دهند تا آب به وسيله آن خارج شود.

اين دستگاه با سرعت معين و با حركت دوراني ميچرخد تا آب موجود در فرش‌ها را به اطراف هدايت كند و آب از پشت فرش خارج شود و در آخر فرش را در دستگاه‌هاي خشك كن قرار مي‌دهند، زيرا خشك كردن فرش به روش سنتي مانند قرار دادن آن در زير نور آفتاب بسيار كار سخت و نا مناسبي مي‌باشد، اما در گرم خانه‌ها دستگاه‌هاي گرما سازي وجود دارد كه با ايجاد حرارت مي‌تواند فرش‌ها را در كوتاهترين زمان خشك كند قابل ذكر است كه شستشوي فرش‌هاي دستبافي كه داراي پارگي و پوسيدگي هستند كمي متفاوت‌تر مي‌باشد.

براي شستن فرش دستباف از چه مواد شوينده‌اي استفاده مي‌كند؟
رنگ‌هاي متنوع فرش‌هاي دستباف با شستشو و مواد شوينده نامناسب در تمام فرش پخش مي‌شود و زيبايي قالي را مي‌گيرد پس بايد مواد شوينده مناسبي براي تميز كردن انتخاب كنيد؛ مواد شوينده انواع و اقسام متنوعي را شامل مي‌شود كه همه آن‌ها براي شستشوي فرش دستباف مناسب نيست بهترين آن شامپو مي‌باشد كه علاوه بر تميزي و درخشان كردن، نرم كننده نيز در درون آن موجود است كه باعث نرمي فرش و لطافت آن نيز حفظ مي‌گردد پس شستن فرش با شامپو بسيار گزينه مناسبي است، زيرا به فرش شما صدمه وارد نكرده و با شستن؛ زيبايي آن دو چندان مي‌شود.

نگهداري و مراقبت از فرش دستباف
به شما پيشنهاد مي‌دهيم فرش‌هاي دستباف را در قسمتي از منزل نگهداري كنيد كه رفت و آمد زيادي روي آن قرار ندارد و با توجه به اين موضوع نيز احتياجي به شستشوي مكرر و پي در پي آن نخواهد بود، زيرا با اين كار ديگر به وجد دچار كثيفي بيش از حد نخواهد شد. شستن زيادي فرش باعث كهنه شدن و فرسودگي آن مي‌گردد هر چه كمتر شسته شود آسيب كمتري به آن وارد مي‌شود يكي ديگر از نكات مهم نگهداري از فرش‌هاي دستباف اين است كه فرش‌ها را هر چند وقت يكبار سر و ته كنيد تا تمام قسمت‌ها فرش به صورت يك دست در معرض آلودگي قرار بگيرد. پس براي نگهداري آن در طولاني مدت و در عين حال آراسته بودن بايد به نكات ذكر شده توجه و دقت لازم را داشته باشيد؛ زيرا فرش دستباف خود به تنهايي يك وسيله زينتي و بسيار با ارزش به شمار مي‌رود شما با شستشوي به وقت و مراقبت‌هاي لازم مي‌توانيد اين وسيله زينتي را به خوبي حفظ كنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۳۲:۲۷ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی