همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

مجهزترين قاليشويي در تهران كدام است؟

 

قاليشويي تهرانپارس

مجهزترين قاليشويي در تهران، تجهيزات لازم براي شستشوي فرش‌هاي مختلف را داراست و با روش‌هاي مدرن و نوين فرش را در مدت زماني كوتاه شسته و از هرگونه آسيبي پيشگيري مي‌كند.

برترين‌ها: قاليشويي امروزه نسبت به گذشته تغيير و تحول زيادي كرده و شيوه‌هاي نويني نسبت به گذشته نيز براي منظور ابداع شده است. در حال حاضر رايج‌ترين شيوه قاليشويي سپردن آن به مراكز قاليشويي هست كه اين روش يك روش كاملا اصولي بوده و فرش‌ها و قالي‌ها به بهترين شكل شستشو و خشك مي‌شوند.


چند نكته مهم در قاليشويي
بسياري از افراد تصور مي‌كنند قاليشويي كاري آسان و پيش پا افتاده مي‌باشد. اما اين تصور كاملاً غلط بوده و از آنجايي كه فرش جزو محصولاتي بوده كه به شيوه و سبك خاصي توليد مي‌گردد و جهت توليد آن نياز به يك سري تار و پود الياف ظريف است شستشوي آن نيست بايد تحت شرايطي خاص صورت بگيرد. در ادامه مطالب ما به برخي از نكاتي كه جهت شستشوي فرش و قاليشويي بايد به آن‌ها توجه شود اشاره خواهيم كرد.

مجهزترين قاليشويي در تهران كدام است؟

۱- خودداري از شستشوي بي‌رويه فرش و يا قاليشويي
همانطور كه گفتيم جهت توليد فرش از يكسري تار و پود و الياف‌هاي ظريفي استفاده مي‌شود بنابراين قرار دادن زياد از حد الياف تار و پود ظريف فرش در مجاورت آب و رطوبت موجب از دست رفتن كيفيت اوليه آن خواهد شد. به همين سبب توصيه مي‌گردد هنگام استفاده از فرش به نحوي با آن رفتار شود كه در دوره‌هاي كوتاه نياز به شستشو نداشته باشد.

جهت پيشگيري از شستشوي مكرر و زود هنگام فرش بهتر است هنگامي كه احساس مي‌كنيد كه فرش شما كثيف شده و نياز به شستشو دارد ابتدا سطح آن را جارو برقي كشيده و پس از تخليه تمام گرد و غبار‌هاي موجود در بين تار و پود آن بر روي آن شامپو فرش بكشيد. اين كار نيز موجب پاكيزه شدن فرش خواهد شد.

۲- شستشوي فرش به نحوه صنعتي
از آنجاييكه شستشوي فرش به حالت سنتي موجب وارد آمدن آسيب بيشتر به بافت و تار و پود آن مي‌شود بهتر است هنگامي كه احساس مي‌كنيد فرش شما نياز به شستشو دارد آن را به قاليشويي بدهيد.

زيرا در قاليشويي‌ها فرش را به شيوه كاملا حرفه‌اي و تخصصي شستشو مي‌دهند و همين عامل موجب مي‌شود كه بافت و تار و پود فرش كمتر در معرض آسيب و صدمه باشد.

در صورتي كه در شستشوي سنتي فرش به هيچ كدام از موارد مهم و آسيب رسان فرش توجه نمي‌شود. به عنوان مثال يكي از مهمترين موارد در هنگام شستشوي فرش و قاليشويي توجه به نوع پودري است كه براي اين منظور استفاده مي‌گردد. معمولاً در قاليشويي‌ها از پودر مخصوص شستشوي فرش استفاده مي‌شود. در صورتي كه در شستشوي سنتي در منزل براي شستشوي فرش از هر نوع پودر و مايع شستشوي استفاده مي‌گردد. بي خبر از آنكه پودر‌ها و مايع‌هاي شستشوي متفرقه به شدت بافت و رنگ فرش و قالي را خراب مي‌كنند.

۳- توجه به زمان مناسب شستشوي فرش و قاليشويي
بايد توجه داشت كه بهترين زمان براي قاليشويي فصل بهار و تابستان مي‌باشد. در واقع از اواسط فصل بهار تا اواخر فصل تابستان به دليل حرارت و گرماي مناسب نور خورشيد، قرار دادن فرش در مجاورت قرار آن علاوه بر آنكه موجب مي‌شود فرش به راحتي خشك گردد، سبب از بين رفتن باكتري‌ها و ويروس‌هاي رخنه كرده در بين تار و پود آن نيز مي‌شود؛ بنابراين اوايل ارديبهشت ماه تا شهريور ماه زمان مناسبي را براي شستشوي فرش بود و بايد در اين بازه زماني فرش‌هايي كه نياز به شستشو دارند به قاليشويي ارجاع داده شوند.

زيرا در اين زمان‌ها فرش به طور كاملا طبيعي در زير آفتاب خشك و ضد عفوني مي‌شود و علاوه بر خشك شدن بهتر و ايده آل حالت اوليه فرش نيز با قرار گرفتن در مجاورت نور خورشيد حفظ شده و رنگي كاملاً شفاف و جلوه‌اي زيبا به خود مي‌گيرد و كمتر در معرض شكستگي قرار مي‌گيرد.

۴- توجه به نوع فرش
لازم به ذكر است كه نحوه شستشوي فرش ماشيني و دستباف به هيچ عنوان به يك شكل نمي‌باشد. زيرا فرش دستبافت به دليل حساس بودن و همچنين از لحاظ اقتصادي گران قيمت بودن نياز به توجه بيشتري دارد كه معمولاً در قاليشويي‌ها به اين نكته بسيار اهميت داده مي‌شود و نحوه و روش شستشوي فرش ماشيني با فرش دستباف كاملاً متفاوت مي‌باشد.

در صورتي كه در شستشوي سنتي توجه چنداني به اين موضوع نشده و فرش‌هاي ماشيني و دستباف تقريباً به يك شكل در معرض شستشو قرار مي‌گيرند و هيچ توجهي به نوع الياف و رنگ آميزي فرش دستباف نمي‌شود.

۵- پاكسازي زود هنگام مواد آلوده از سطح فرش
در صورت ريختن مواد آلوده كننده بر سطح فرش بهتر است ابتدا آن را از روي فرش به طور كامل پاك كرده و سپس به قاليشويي تحويل دهيد. به عبارت ديگر نبايد اجازه بدهيد كه ماده آلوده كننده فرش مدت زمان زيادي بر روي فرش باقي بماند. بهتر است حتي المقدور تا جايي كه امكان دارد بلافاصله پس از آلوده شدن فرش با يك دستمال مرطوب مواد آلوده كننده‌اي كه بر روي فرش ريخته مي‌شوند را پاكسازي كرد. به عنوان مثال موادي همچون سركه، نوشابه و هر نوع ماده اسيدي ديگر سبب پوسيدگي و خرابي و كاهش طول عمر فرش مي‌شوند؛ بنابراين نبايد اجازه بدهيد كه اين مواد بر روي فرش باقي بماند.

مجهزترين قاليشويي در تهران كدام است؟

۶- گرد و غبار گيري فرش قبل از دادن آن به قاليشويي
نكته ديگري كه براي شستن فرش و سپردن آن به قاليشويي حائز اهميت مي‌باشد اين است كه قبل از جمع و لول كردن فرش‌هاي مورد نظر براي شستشو، بهتر است ابتدا سطح آن‌ها را جاروبرقي كشيد. زيرا اين كار سبب مي‌شود كه هنگام خيس شدن و قرار گرفتن فرش در مجاورت آب، گرد و خاك‌هاي موجود در لابه لاي تار و پود‌هاي فرش در سطح آن باقي نماند و شستشوي فرش اصولي‌تر و راحت‌تر پيش برود.

بايد توجه داشت كه عدم غبار گيري فرش علاوه بر آنكه مانع از تميزي راحت آن مي‌شود شرايط را براي رشد حشرات موذي همچون بيد و موريانه در لا به لاي آن بهتر فراهم كرده و اين عامل سبب پوسيدگي زود هنگام آن مي‌گردد.

مجهزترين قاليشويي در تهران چه ويژگي‌هايي دارد؟
شستشوي فرش ماشيني مي‌تواند متفاوت از فرش‌هاي دستباف باشد. قاليشويي‌ها براي شستشوي هر يك از اين فرش‌ها از تجهيزات مختلفي استفاده مي‌كنند تا فرش تميز شده و علاوه بر آن آسيبي نيز به آن‌ها وارد نشود. اگرچه بهتر است برخي از فرش‌ها با روش‌هاي سنتي و به صورت دستي شستشو شوند، اما براي خسك كردن آن‌ها نيز ممكن است تجهيزات خاصي لازم باشد.

مجهزترين قاليشويي در تهران با آگاهي نسبت به اينكه فرش مشتري بهتر است با چه تجهيزاتي شسته شود، از بهترين و مدرن‌ترين روش‌ها استفاده مي‌كند تا فرش را شسته و خشك شده به مشتري تحويل دهد. خشك كردن فرش‌ها در مجهزترين قاليشويي در تهران نيز به صورت مكانيزه انجام مي‌شود.

مجهزترين قاليشويي در تهران را چگونه بيابيم؟
براي يافتن مجهزترين قاليشويي در تهران مي‌توانيد از نزديكان خود كه سابقه سپردن فرش‌هاي خود به يك قاليشويي مجهز را دارند بپرسيد و ميزان رضايت آن‌ها را جويا شويد. در مرحله اول مشخص كنيد كه فرش‌هايتان ماشيني هستند يا دستي. سپس با جستجويي كوتاه در اينترنت مطمئن شويد كه شستشوي فرش‌ها با تجهيزات پيشرفته روشي مناسب براي فرش‌هايتان است يا شستشوي دستي و سنتي روش بهتري به حساب مي‌آيد؟ پس از آن از قاليشويي مورد نظرتان بپرسيد كه آيا تجهيزات لازم براي شستشوي فرش شما را دارند يا خير.

مجهزترين قاليشويي در تهران كدام است؟

هزينه شستشوي فرش در مجهزترين قاليشويي در تهران چقدر است؟
از آن جايي كه هزينه شستشوي فرش توسط اتحاديه مشخص مي‌شود، معمولا هزينه‌ها در قاليشويي‌هاي مختلف يكسان است. بديهي است كه شستشوي فرش با تجهيزات خاص و روش‌هاي مدرن مي‌تواند هزينه‌هاي بيشتري داشته باشد اما به طور كلي اين هزينه‌ها به عوامل مختلفي از جمله جنس فرش شما و نياز يا عدم نياز فرشتان به تعميرات وابسته است و مي‌تواند هزينه‌هاي متفاوتي داشته باشد.

تعميرات كابينت

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۵۲:۱۵ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی