همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

نكات مهم در خصوص شستشوي فرش ابريشمي

 

قاليشويي در تهرانپارس

 

ما در اين مقاله هدف خود را بر اين قرار داده‌ايم تا در خصوص شستشوي فرش ابريشمي اطلاعات مفيد و مؤثري به مخاطبان عزيز ارائه دهيم تا افرادي كه از نحوه صحيح شستشوي فرش‌هاي ابريشمي آگاهي ندارند و نميخواهند شستشوي فرش هاي گران قيمت خود را به كارگاه هاي قاليشويي بسپرند

اقتصاد ۲۴- ما در اين مقاله هدف خود را بر اين قرار داده‌ايم تا در خصوص شستشوي فرش ابريشمي اطلاعات مفيد و مؤثري به مخاطبان عزيز ارائه دهيم تا افرادي كه از نحوه صحيح شستشوي فرش‌هاي ابريشمي آگاهي ندارند و نميخواهند شستشوي فرش هاي گران قيمت خود را به كارگاه هاي قاليشويي بسپرند، با مطالعه اين مطالب اصول درست و مناسب شستشوي فرش‌هاي ابريشمي را به بهترين شكل ممكن آموزش ببينند. براي اينكه با بهترين و مؤثرترين روش‌هاي تميزكردن و نگهداري از اين فرش‌هاي باارزش و گران‌قيمت آشنا شويد پيشنهاد مي‌كنيم كه تا انتها همراه ما بمانيد.


آشنايي با ابريشم

ابريشم فيبر طبيعي است و زماني كه لارو كرم ابريشمِ پيله به‌وجود مي‌آيد، ساخته شده و در برخي از محصولات مانند فرش بكار برده مي‌شود. ابريشم غالباً از فيبروئين تشكيل شده كه از قدرتمندترين الياف طبيعي جهان است. زماني كه اين ابريشم خيس شود، در حدود 20 درصد از استحكام خود را از دست خواهد داد. اين عنصر طبيعي براي ايجاد فرش‌ها و قاليچه‌هاي درخشان مورداستفاده قرار مي‌گيرد و ظرافت و زيبايي خيره‌كننده‌اي به فرش مي‌دهد.

شستشوي فرش ابريشم

شستشوي فرش ابريشم

اهميت توجه به نحوه شستشوي فرش ابريشمي

نحوه صحيح شستشوي فرش با جنس ابريشمي باتوجه‌به الياف حساس و ظريف خود، اصول و قواعدي خاصي دارد. نظافت اين فرش با آب داغ و بخار ممكن است، صدمات مختلفي به الياف ابريشم وارد كند. پس براي شستشوي فرش ابريشمي، از اين نكات مي‌توانيد نهايت استفاده را داشته باشيد.

مواد زائد و تمام گردوغبارهاي موجود در فرش را از بين ببريد.
جاروكشي مداوم
جاروكشي فرش ابريشمي را به‌صورت مرتب انجام دهيد. براي اين كار از سر مكنده جاروبرقي كه هيچ‌گونه برس با موهاي زبر ندارد استفاده كنيد. برس‌هاي با برس زبر و خشن، امكان دارد الياف فرش را بيرون بكشند و در نهايت به فرش آسيب بزنند. اين كار را بسيار آرام و بااحتياط انجام دهيد.

تكاندن فرش
گاهي اوقات فرش ابريشمي را بتكانيد تا گردوغبار و زباله‌ها از داخل فرش پاك‌سازي شوند اين كار علاوه بر ازبين‌رفتن گردوغبار، به تهويه هواي فرش نيز كمك زيادي خواهد كرد. به دليل وزن سبك فرش‌هاي ابريشمي انجام اين كار به‌راحتي خواهد بود.

لكه‌هاي موجود بر روي فرش را پاك كنيد.
لكه‌زدايي
براي ازبين‌بردن لكه‌ها نهايت تلاش خود را انجام دهيد، چراكه؛ در صورت باقي‌مانده لكه ممكن است هنگام شستشوي فرش ابريشمي به الياف فرش بچسبند.

ازبين‌بردن ضايعات
اگر مواد زائد روي فرش مايع است، توسط يك پارچه سفيد و تميز مايعات را جذب كنيد، و اگر زباله‌ها از نوع جامد هستند، به‌آرامي و توسط يك قاشق آن‌ها را از روي فرش برداريد. در اين هنگام، مراقب باشيد كه به الياف فرش هيچ‌گونه آسيبي وارد نكنيد تا الياف خراشيده نشوند. هرگونه حركت اضافي و يا نادرستي ممكن است به الياف ابريشم آسيب زيادي برساند. دقت داشته باشيد همه اين نكات براي انجام كار مبل شويي هم كار آمد است.

نكات مهم در خصوص شستشوي فرش ابريشمي نحوه شستشوي فرش ابريشمي

نحوه شستشوي فرش ابريشمي

استفاده از سركه سفيد
سركه سفيد براي ازبين‌بردن لكه از روي فرش ابريشمي، انتخاب مناسبي است. مقداري از آن را با ميزان مساوي آب مخلوط كرده و روي يك پارچه نرم و تميز بريزيد و لكه را توسط آن پاك كنيد. از يك پارچه خشك ديگر براي جذب سركه استفاده كنيد. مدتي بگذاريد تا در هواي آزاد خشك شود. در اين قسمت از هيچ‌گونه مواد شيميايي براي ازبين‌بردن لك‌ها استفاده نكنيد، زيرا ممكن است، ضررهاي جبران‌ناپذيري به الياف فرش وارد شود.

ازبين‌بردن بوي بد فرش ابريشم


پاشيدن جوش شيرين
به‌منظور ازبين‌بردن بوي نامناسب فرش ابريشم، مي‌توان از جوش شيرين استفاده كرد. روي فرش، جوش شيرين بپاشيد و اجازه دهيد حدود يك ساعت بر روي فرش بماند. بعد از يك ساعت با استفاده از جاروبرقي پودر جوش شيرين را از روي فرش پاك كنيد.

مخلوط آب و سركه
محلول آب و سركه نيز براي از بين بوي بد فرش مناسب است. بعد از آن، فرش را توسط يك پارچه تميز و خشك رطوبت‌زدايي كنيد.

نكات مهم در خصوص شستشوي فرش ابريشمي فرش‌هاي ابريشم درخشان

فرش‌هاي ابريشم درخشان

نكات مهمي كه بايد در زمان شستشو دقت كرد

در نهايت بهتر است براي شستشوي فرش ابريشمي از مواد شوينده سبك استفاده كرده و از به‌كاربردن هرگونه مواد شيميايي سنگين مانند انواع سفيدكننده‌ها، خودداري كنيد.
در زمان نظافت فرش ابريشم، اجازه ندهيد هيچ‌گونه آبي روي فرش بماند و به‌محض مشاهده هر نوع رطوبتي بلافاصله اقدام به رطوبت‌زدايي فرش كنيد.


خشك‌شويي فرش ابريشمي براي فرش‌هاي بسيار گران‌قيمت ابريشمي انتخاب مناسبي است. البته انجام اين كار نيز بايد توسط يك مجموعه و يا شخص متخصص در اين زمينه صورت گيرد.
درهرصورت به‌خاطر ارزش زياد، شستشوي فرش ابريشمي بايد توسط افراد حرفه‌اي در اين زمينه انجام شود. اهميت اين موضوع زماني بيشتر هم مي‌شود كه يك لكه قديمي و بوي نامناسب از چند وقت قل روي فرش نشسته و ممكن است كه با شستشوي غيرحرفه‌اي و ناآگاهانه موجب آسيب به فرش شود.


شستشوي فرش با جنس ابريشمي به‌صورت حرفه‌اي
سپردن شستشوي به يك متخصص فرش
روش آخر كه به نظر مي‌رسد، بهترين و مناسب‌ترين نوع شستشوي فرش باشد، كمك‌گرفتن از يك قاليشويي معتبر است. آنها با آگاهي از اين موضوع و بدون هيچ نگراني فرش ابريشمي را در بهترين شرايط موجود مورد شستشو قرار مي‌دهند، بدون اينكه آسيبي به فرش برسانند. در اين باره مجموعه ما، از جمله معروف‌ترين مراكز شستشوي فرش با جنس ابريشمي است كه با ارائه مجوزهاي مرتبط در اين زمينه، فرش ارزشمند و گران‌بهاي افراد را با نهايت دقت و حساسيت، مورد شستشو قرار مي‌دهد.

يك قاليشويي حرفه‌اي باسابقه چندساله در اين زمينه، مي‌تواند بهترين كمك‌كننده و مشاور در خصوص فرش‌هاي ابريشمي باشد و به اصول شستشوي فرش ابريشمي واقف باشد. شستشوي حرفه‌اي و تخصصي فرش ابريشمي را هرچند سال يك‌بار انجام دهيد تا ظاهر درخشان و براق فرش حفظ شود.



كلام آخر

با انتخاب اين مجموعه به‌عنوان مركز موكت شويي و شستشوي فرش دستباف و ابريشمي، محصول گران‌بهاي خود را به افراد امين و كاربلد مي‌سپاريد كه نهايت وسواس را در انجام اين نوع شستشو به كار بسته‌اند. اين افراد به اصول شستشوي فرش ابريشمي واقف هستند و مي‌دانند كه هر نوع مواد شيميايي و حتي آب داغ به بافت فرش آسيب مي‌رساند. البته شستشوي عمقي بدون هيچ‌گونه صدمه به فرش ابريشمي نيز از مهارت‌هاي انجام شده در اين مجموعه است.

فرش‌هاي ابريشمي اگر به‌درستي و با اصول خاص خود مورد نظافت قرار نگيرند ممكن است با يك حركت اشتباه، ارزش و قيمت فرش تا حدود بسيار زيادي پايين آيد و مجموعه ما بر تمام اين موضوعات اطلاعات ويژه و متخصصانه‌اي دارد.

 

 

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۴۰:۱۹ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی