همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

انقلاب صنعت قاليشويي در ايران

 

قاليشويي اتوبان باقري

قاليشويي در ايران صنفي قديمي و پر سابقه است اما تا همين چند سال پيش اين صنف كاملاً سنتي بوده و نمي‌شد نام صنعت را روي آن گذاشت.


به گزارش بازار، قاليشويي در ايران صنفي قديمي و پر سابقه است اما تا همين چند سال پيش اين صنف كاملاً سنتي بوده و نمي‌شد نام صنعت را روي آن گذاشت. اما در سال‌هاي اخير اين صنف پيشرفت‌هاي قابل توجهي كرده و به معناي واقعي كلمه تبديل به يك صنعت بزرگ گشته است. قبل از ورود دستگاه‌هاي شستشو و خشك كن به اين اين صنعت، قاليشويي در تمامي مراكز به صورت سنتي و با دست و به كمك پارو شسته و سپس در فضاي آزاد و زير نور آفتاب خشك مي‌شدند. اين شيوه كاري با مصرف انرژي و زمان بسيار زياد، باعث مي‌شد تا ظرفيت قبول سفارشات هر قاليشويي بسيار محدود باشد.

به مرور زمان و با ورود ماشين آلات شستشو و خشك‌ كن، مسير اين صنف به سمت صنعتي شدن پيش رفت. سرعت بخشيدن به فرايند شستشو باعث شد تا ميزان ظرفيت دريافت سفارشات قاليشويي‌ها بالاتر رفته و به نسبت درآمد نيز بيشتر شود.

مديريت به روش سنتي، اصلي‌ترين سد در برابر پيشرفت قاليشويي‌ها
متاسفانه با پيشرفت بسيار زياد صنعت قاليشويي در فرآيند اجرا، مديريت اين مجموعه‌ها به همان شيوه سنتي و دفتري ادامه پيدا كرد. با افزايش تعداد سفارشات و عدم كنترل مديريت بر روي همه آن‌ها، به مرور تعداد خطاهاي مجموعه و نارضايتي مشتريان نيز افزايش پيدا كرد. بحراني كه هم اكنون بسياري از مراكز قاليشويي كوچك و بزرگ با آن مواجه هستند.

علاوه بر تمام اين موارد، اين روزها با وجود ظرفيت اكثر مراكز در قبول سفارشات بيشتر، عدم توانايي مديريت تمام امور در ابعاد وسيع، باعث مي‌شود تا جلوي پيشرفت و توسعه مجموعه‌هاي قاليشويي و در نتيجه افزايش درآمد آن‌ها گرفته شود. پس از بروز فراگير اين ضعف در مراكز قاليشويي، شركت‌هاي بسياري تلاش كردند تا با ساخت نرم‌افزارهايي شيوه مديريتي اين مجموعه‌ها را تغيير دهند؛ اما تنها تفاوت اين نرم‌افزارها با شيوه سنتي مديريت قاليشويي روش ثبت اطلاعات بود. به اين صورت كه تمامي اطلاعات سفارشات و... به جاي ثبت به صورت دفتري، در سيستم ثبت مي‌شد. كامپيوتري شدن ثبت اطلاعات تا حدودي مي‌توانست از بروز اشتباهات در سيستم جلوگيري كند، اما به هيچ عنوان نمي‌توانست در رشد و پيشرفت مجموعه موثر باشد.

كليد اصلي افزايش درآمد قاليشويي‌ها
بررسي دقيق مشكلات قاليشويي‌ها، مشخص كرد كه در تمامي اين مراكز به دليل عدم هماهنگي و مديريت صحيح بخش‌هاي مختلف، با وجود ظرفيت‌ بسيار بالاي دستگاه‌ها و همچنين گستردگي فضا، امكان توسعه محدود شده و هيچ قاليشويي نمي‌تواند با حداكثر ظرفيت خود اقدام به ارائه خدمات نمايد.

هوشمند سازي سيستم مديريت قاليشويي
گروه فناوري اطلاعات ژنيك شركتي با سابقه در زمينه طراحي نرم‌افزارهاي مديريتي و اتوماسيون، با مشاهده ضعف‌ها و چالش‌هاي موجود در مديريت مراكز قاليشويي، اقدام به طراحي سيستمي جهت هوشمند سازي مديريت قاليشويي‌ها كرده است. پونيك، به عنوان يك نرم‌افزار جامع مديريت قاليشويي، به تنهايي توانسته تحول عظيمي را در اين صنعت به وجود بياورد. با استفاده از اين نرم‌افزار تمامي فرآيندهاي قاليشويي اعم از جمع آوري سفارشات، شستشو، انبارداري، توزيع و... به صورت هوشمند انجام مي‌شود. پونيك با قابليت اصلاح ساختار مديريتي و هماهنگ سازي تمام بخش‌ها، اين امكان را به مراكز مي‌دهد تا بتوانند با مصرف كمترين انرژي و سرمايه انساني از حداكثر ظرفيت خود استفاده كنند.

با استفاده از نرم‌افزار قاليشويي پونيك ديگر هيچ سدي در راه گسترش كسب‌وكار قاليشويي‌ها از نظر مديريتي نخواهد بود. تعدادي از مهم‌ترين امكانات سيستم هوشمند مديريت قاليشويي پونيك كه موجب افزايش كارايي و درآمد فوق‌العاده مراكز قاليشويي مي‌شود را در ادامه شرح خواهيم داد.

انقلاب صنعت قاليشويي در ايران

پردازش و چينش سفارشات به صورت كاملا اتوماتيك
يكي از مهم‌ترين عمليات‌ها در صنعت قاليشويي، پردازش و چينش درست و بهينه سفارشات جهت جمع‌آوري و پخش است. چينش ترتيب درست براي ناوگان مي‌تواند علاوه بر افزايش بازدهي ناوگان، باعث رضايت مشتريان از جمع آوري و تحويل به موقع و همچنين كاهش هزينه‌هاي مربوط به مصرف سوخت شود. چينش سفارشات در سيستم مديريت سنتي نيازمند چند نيروي كار بسيار حرفه‌اي با تسلط بر روي تمام مسيرهاست تا بتوانند با صرف زمان بسيار زياد، به درستي ترتيب جمع آوري و توزيع سفارشات را تشخيص دهند.

نرم‌افزار مديريت قاليشويي پونيك به صورت كاملاً اتوماتيك و هوشمند مي‌تواند با تخمين محل سفارشات ثبت شده بر روي نقشه، بهترين و كوتاه‌ترين مسير را جهت جمع آوري و توزيع سفارشات مشخص و به ناوگان حمل انتقال دهد. در اين نرم‌افزار فرآيند پردازش و چينش تعداد زيادي سفارش به سرعت و تنها در عرض چند ثانيه صورت مي‌پذيرد. بنابراين پونيك مي‌تواند علاوه بر صرفه جويي در مصرف زمان و نيروي انساني، موجب كاهش هزينه‌هاي استهلاك و سوخت ناوگان حمل نيز شود.

مديريت كامل و استفاده بهينه از انبار
يكي از مهم‌ترين معضلات در مراكز قاليشويي، مديريت انبار تميز است. در سيستم سنتي به دليل تعداد بالاي سفارشات و قراردادن هر سفارش به صورت نامنظم در طبقات، امكان نظارت دقيق بر روي وضعيت سفارشات آماده تحويل و ظرفيت انبار وجود نداشته و خروج كالا به صورت كاملاً يك بعدي، نامنظم و فقط بر اساس زمان آماده سازي سفارش صورت مي‌پذيرد. اين روش مي‌تواند باعث بروز خطاهاي بسياري مانند مفقودي، عدم استفاده از حداكثر ظرفيت انبار، امكان جا به جايي سفارشات و تأخير در تحويل آن‌ها شود. به همين دلايل مديريت انبار به روش سنتي نيازمند تعداد زيادي نيروي انساني و صرف انرژي و زمان بسيار زياد با بازدهي بسيار كم است.

اما در مديريت انبار به روش نوين، پونيك مي‌تواند تنها در عرض يك ثانيه و با شناسايي فرش وارد شده به انبار تميز با استفاده از باركدهاي شناسايي منحصربه‌فرد، مشخصات دقيق محل قرارگيري و نگهداري فرش را مشخص كند. به اين ترتيب بدون نياز به صرف زمان براي جستجوي قفسه مربوط به هر سفارش و هدر رفتن زمان، مديريت محل انبار سفارشات به صورت كاملاً اتوماتيك صورت گرفته و موجب استفاده حداكثري از ظرفيت‌هاي انبار مي‌شود. پس از اتمام هر سفارش نيز همانند فرآيند جمع آوري، سيستم بهترين و كوتاه‌ترين مسير را جهت تحويل سفارشات مشخص كرده موقعيت دقيق آن‌ها در انبار را به انباردار نشان مي‌دهد. همچنين انباردار قادر خواهد بود تا در عرض چند ثانيه، وضعيت تمام قفسه‌هاي انبار و سفارشات را به صورت بصري در سيستم مشاهده كرده و تمام امور را به ساده‌ترين روش ممكن مديريت كند.

ثبت سفارشات به صورت آنلاين
در نرم‌افزار پونيك قابليت ثبت سفارشات به صورت آنلاين براي مشتريان فراهم شده است. در ثبت سفارش به صورت سنتي (تلفني)، يكي از مهمترين مشكلات، اشغال بودن مداوم خطهاي قاليشويي و انتظار بيش از حد مشتريان علي‌الخصوص در زمان‌هاي شلوغ سال در صف سفارش است. اين مشكل علاوه بر محدود كردن تعداد دريافت سفارشات در ساعت، در برخي از موارد منجر به انصراف برخي از مشتريان و انتقال آن‌ها به رقبا نيز مي‌شود. اما در سيستم آنلاين بر خلاف ثبت سفارش به صورت سنتي، هيچ محدوديتي جهت دريافت سفارشات وجود نخواهد داشت. همچنين با توجه به اينكه ديگر دريافت سفارشات محدود به ساعات كاري مركز نيست، مجموعه مي‌تواند حتي در ساعات تعطيلي خود، بدون صرف هيچگونه انرژي و نيروي كاري اضافه، ثبت سفارش و كسب درآمد كند. به اين ترتيب قاليشويي قادر خواهد بود تا با كمك نرم‌افزار پونيك، تعداد بي شماري سفارش را در لحظه ثبت و پردازش كند.

تنها يك قدم با توسعه كسب‌وكار و افزايش درآمد فاصله داريد
در صورتي كه شما نيز مديريت يك مجموعه قاليشويي را بر عهده داريد، به طور حتم تمامي دغدغه‌ها و مشكلات مطرح شده در بالا را داشته و نياز به تحول و تغيير سيستم خود را احساس كرده‌ايد.

به خاطر داشته باشيد كه عدم رشد مجموعه به دليل محدوديت در تعداد نيروي انساني و ظرفيت مكاني نيست. بلكه اين سيستم سنتي مديريت مجموعه است كه سد راه پيشرفت و توسعه كسب‌وكار شما شده و جلوي افزايش درآمد را گرفته است. شما به راحتي مي‌توانيد با پياده سازي يك سيستم مديريتي هوشمند در مركز قاليشويي خود با استفاده از همان تعداد سرمايه انساني، زمان و فضا، درآمد و بازدهي كار خود را چندين برابر افزايش دهيد.

نرم‌افزار جامع مديريت قاليشويي پونيك، با امكانات و خدمات بي نظير خود در مديريت تك به تك مراحل، پيشنهاد ما به شما به عنوان تنها سيستم تمام هوشمند مديريت قاليشويي است.

سمپاشي منزل براي ساس

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۲ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۳۷:۱۵ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی