همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

قاليخانه، بزرگترين فروشگاه آنلاين فرش ماشيني

قاليشويي عباس آباد

همشهري آنلاين

اگرچه اصطلاح «فرش ايراني» بيشتر به منسوجات پرز بافته اطلاق مي‌شود، اما قالي‌هاي مسطح و قالي‌هايي مانند گليم، سومك و بافت‌هاي گلدوزي‌شده مانند سوزني بخشي از سنت غني و چندشاخه قالي‌بافي ايراني هستند. فرش در ايران جايگاه خاصي دارد و بعنوان يكي از نماد هاي تاريخ و تمدن ايران در نظر گرفته شده است.

 

 

فرش ها و قالي‌هاي ايراني در انواع مختلف به موازات قبايل كوچ نشين، در كارگاه‌هاي روستا و شهر و كارخانه‌هاي دربار سلطنتي بافته مي‌شد. به اين ترتيب، نشان دهنده خطوط متفرقه و همزمان سنت هستند و تاريخ ايران و مردمان مختلف آن را منعكس مي كنند. قالي‌هايي كه در قرن شانزدهم در كارخانجات دربار صفوي اصفهان بافته مي‌شد، به دليل رنگ‌هاي ظريف و طرح هنرمندانه‌اش مشهور است و امروزه در موزه‌ها و مجموعه‌هاي خصوصي در سراسر جهان نگهداري مي‌شود. نقوش و طرح‌هاي آنها سنت هنري را براي كارخانه‌هاي درباري ايجاد كرده است كه در تمام دوران امپراتوري ايران تا آخرين سلسله سلطنتي ايران زنده نگه داشته شده است.

 

اگرچه اصطلاح «فرش ايراني» بيشتر به منسوجات پرز بافته اطلاق مي‌شود، اما قالي‌هاي مسطح و قالي‌هايي مانند گليم، سومك و بافت‌هاي گلدوزي‌شده مانند سوزني بخشي از سنت غني و چندشاخه قالي‌بافي ايراني هستند. فرش در ايران جايگاه خاصي دارد و بعنوان يكي از نماد هاي تاريخ و تمدن ايران در نظر گرفته شده است. فرش ها و قالي‌هاي ايراني در انواع مختلف به موازات قبايل كوچ نشين، در كارگاه‌هاي روستا و شهر و كارخانه‌هاي دربار سلطنتي بافته مي‌شد. به اين ترتيب، نشان دهنده خطوط متفرقه و همزمان سنت هستند و تاريخ ايران و مردمان مختلف آن را منعكس مي كنند. قالي‌هايي كه در قرن شانزدهم در كارخانجات دربار صفوي اصفهان بافته مي‌شد، به دليل رنگ‌هاي ظريف و طرح هنرمندانه‌اش مشهور است و امروزه در موزه‌ها و مجموعه‌هاي خصوصي در سراسر جهان نگهداري مي‌شود. نقوش و طرح‌هاي آنها سنت هنري را براي كارخانه‌هاي درباري ايجاد كرده است كه در تمام دوران امپراتوري ايران تا آخرين سلسله سلطنتي ايران زنده نگه داشته شده است.

 

قالي‌هايي كه در شهرها و مراكز منطقه‌اي مانند تبريز، كرمان، نيشابور، مشهد، كاشان، اصفهان، نايين و قم بافته مي‌شوند با تكنيك‌هاي خاص بافت و استفاده از مواد، رنگ‌ها و نقش‌هاي مرغوب شناخته مي‌شوند. كارخانه‌هاي شهركي مانند تبريز، پس از دوره‌هاي انحطاط، نقش تاريخي مهمي در احياي سنت قالي‌بافي داشته‌اند. قالي‌هايي كه توسط روستاها و اقوام مختلف ايران بافته مي‌شوند با پشم ظريف، رنگ‌هاي درخشان و استادانه و نقش‌هاي خاص و سنتي خود متمايز مي‌شوند. بافندگان عشايري و روستاهاي كوچك اغلب قالي هايي با طرح هاي جسورتر و گاه درشت تر توليد مي كنند كه برخلاف طرح هاي هنرمندانه و از پيش طراحي شده كارگاه هاي بزرگتر، از اصيل ترين و سنتي ترين قالي هاي ايران به شمار مي روند. قاليچه گبه شناخته شده ترين نوع فرش از اين خط سنت است.

 

امروزه در تمامي نقاط دنيا، فرش ايراني حرف اول را مي زند و جز نفيس ترين و با ارزش ترين منسوجات به شمار مي آيد.

 

 

بافت و طرح فرش ماشيني

محبوبيت فرش ايراني در دنيا بر هيچكس پوشيده نيست. فرش به منظورهاي مختلفي استفاده مي شود. علاوه بر پوشش سطوح، اغلب از فرش هايي كه طرح هاي سراسر رنگ و نقش ايراني دارند بعنوان تابلوهاي تزئيني استفاده مي كنند. اين محبوبيت به علت حس آرامشي است كه اين نقوش منتقل مي كنند. فرش هاي دستباف تنها بخشي از منسوجات ايراني هستند. امروزه بازار فروش و تقاضاي فرش ماشيني نيز بسيار داغ است. اين نوع فرش ها در كارخانجات و بدون دخالت دست بافته مي شوند. اين كار در سه مرحله ريسندگي، بافندگي و تكميل انجام مي شود. بعد از انجام بافت، در سالن هاي تكميل مراحل تيغه، آهارزني پشت فرش، شيرينگ(پرداخ سطح فرش)، برش طولي و عرضي، لبه دوزي، زيگزاگ و ريشه زني، كنترل كيفيت و رول و بسته بندي را طي مي كنند تا براي تحويل به مشتري آماده شوند. مزيت آنها در اين است كه با سرعت بيشتري بافته مي شوند و به همين دليل قيمت كمتري دارند و سريعتر پاسخگوي نياز جامعه هستند. اما به دليل اينكه در بافت آنها از الياف مصنوعي استفاده مي كنند، طول عمر و كيفيت انواع دستبافت را ندارد. با اين حال، اگر شرايط نگهداري از آنها را رعايت كنيد، مي توان براي مدت طولاني از آنها استفاده كرد.

 

فرش ماشيني

 

مجموعه اي از بهترين فرش هاي ماشيني در فروشگاه قاليخانه موجود و قابل سفارش است. قاليخانه با ربع قرن تجربه، بهترين مشاوره و راهنمايي را براي خريد فرش مطابق با بودجه و نياز شما ارائه مي دهد.

 

جايگاه فرش مدرن در معماري ايراني

استفاده از فرش در خانه، يكي از المان هايي است كه با دكوراسيون منزل ست مي شود و زيبايي آن را چندين برابر مي كند. فرش هاي ايراني با طرح و نقش سنتي بته جقه، طرح هاي اسليمي و گل هاي رنگارنگ يكي از بهترين انتخاب ها براي چيدمان سنتي هستند. اين نوع طرح ها به علت داشتن تنوع رنگ، با چوب و طرح هاي زنده سنتي و محلي ست مي شوند. اما امروزه، معماري مدرن جاي خود را در چيدمان و سبك و زندگي ايراني نيز باز كرده است. به طوريكه اكثر خانه هاي ايراني از دكوراسيون مدرن و مينيمال استفاده مي كنند كه بالطبع نمي توان از طرح هاي سنتي استفاده كرد. به دنبال تغيير در سبك زندگي، انواع فرش مدرن با رنگ هاي خنثي و ساده تري وارد بازار شده اند تا پاسخگوي نياز مردم باشيند. اغلب اين طرح ها شامل رنگ هاي پايه مانند طوسي، كرم، صورتي، آبي، سياه، سفيد و ... هستند تا با اكثر رنگ ها همخواني داشته باشند. اين طراحي ها، رنگ هاي زنده و پرنقش انواع سنتي را ندارند و هارموني بهتري با فضاي خانه ايجاد مي كنند. از انواع فرش مدرن مي توان به فريز، شنل، پرز بلند، عروسكي، شگي و ترك اشاره كرد كه هركدام، براي محيط و فضاي خاصي استفاده مي شوند.

 

قاليشويي شمال تهران

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۰۱:۳۱ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی