همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه
شستشوي فرش دستبافت در كارخانه قاليشويي هميشه تميز
 
 
 
 
فرش دستبافت هميشه گران قيمت بودن و ارزشمند بودن فرش را نشان ميدهد. فرش­ هاي دستبافت ايراني از بهترين فرش ­هاي دنيا بوده چرا كه اين فرش­ها با دقت و ظرافت نهايت و همچنين با استفاده از نخ­هاي ابريشمي مرغوب، تار و پودشان درهم تنيده شده­اند و نتيجه كار حاصل از چندين ماه يا حتي چندين سال تلاش و زحمت فرشبافان ميباشد.
 
باتوجه به گفته ­هاي بالا مراقبت و نگهداري از فرش دستبافت بسيار دشوار و حساس بوده پس براي تميز و سالم نگهداشتن آن احتياج است كه به صورت منظم شستشوي فرش دستبافت انجام شود.
 
اما سوالي كه پيش مي آيد اين است كه چگونه ميتوان فرش دستبافت را شست يا بهترين روش براي شستشوي فرش دستبافت چه ميباشد؟
 
اولين جوابي كه براي اين سوال داده ميشود سپردن به قاليشويي ميباشد.
 
شستشوي فرش­ هاي دستبافت توسط شركت­هاي قاليشويي داراي مزايا و معايبي مي باشد كه در ادامه مطلب به آن پرداخته مي شود.
 
روش ديگر شست­وشو فرش دستبافت در منزل ميباشد.
 
علت شست­وشوي منظم فرش­هاي دستباف چه ميباشد؟
 
فرش دستبافت داراي يك خاصيتي است كه اگر ظاهر آن كثيف و چرك­آلود نباشد قطعا حاشيه و ريشه هاي فرش كثيف و رنگ زرد به خود ميگيرند (زردي به علت شستن ناقص فرش يا چربي­هايي به سبب آشپزي پخش مي شوند ميباشد) كه­ علاوه بر اين فرش دستبافت گرد و غبار بخصوص سيليس را به خود جذب مي كند كه اين علت از اساسي ترين دلايل براي شستشوي فرش دستبافت مي باشد.
 
سوال ديگري كه در پيش رو قرار دارد منبع توليد اين آلودگي­ها مي باشد. اين آلودگي­ها ناشي از بخارهاي آشپزي، ورود گرد­و­غبار از در­و­پنجره ها، ورود خاك توسط كفش به عمق فرش­ و دلايل بسياري ديگر كه بستگي به شرايط جوي و آب­ و هواي آن محدوده محل زندگي شما دارد.
 
نكته قابل توجه اين است كه مدت زمان شست وشوي فرش دستبافت به عواملي مانند تعداد اعضاي خانواده و ميزان رفت ­و آمد افراد وابسته است و رابطه مستقيم دارد، يعني هرچه رفت ­و­آمد بيشتر باشد ميزان كثيفي بيشتر مي شود.
 
 
 
شست و شوي فرش دستبافت در قاليشويي چگونه انجام ميپذيرد؟
 
شستشوي فرش دستبافت در قاليشويي داراي مراحلي است كه در پايين به توضيح هركدام پرداخته ايم:
 
مرحله اول: غبار گيري
 
اگر فرش دستبافتي كه به قاليشويي وارد ميشود داراي گرد­و غبار زيادي باشد پيش از شستن آن، خاك آن را توسط دستگاه خاك گير ميگيرند.
 
اساس كار اين دستگاه به اين نحوه مي باشد كه فرش را با قدرت خيلي بالا در بازه زماني 1 تا 2 ساعت ميچرخاند تا تمامي گرد­و خاك آن برطرف شود.
 
مرحله دوم: شست­وشو با مواد شوينده
 
براي شست­وشوي فرش دستباف ابتدا فرش­هايي كه داراي ابعاد يكسان مي باشند در كنار يك ديگر بر روي سطح بزرگ­و پهني مي گسترانند تا به هنگام شست­وشو فضاي كافي در اختيار داشته باشند. پس از اين مرحله اعضاي پرسنل قاليشويي آب را با فشار روي آنها ميپاشند تا همه قسمت­هاي فرش خيس شود.
 
بعد از گذشت مدت زمان كوتاهي از خيسي فرش (به علت نفوذ بيشتر آب به عمق فرش) مواد شوينده بر روي سطح آنها ريخته ميشود، سپس دستگاه­ هاي شستشوي فرش را روي فرش به حركت در مي­آورند تا سطح فرش را به آرامي بسايد­و قسمت­هايي كه دچار آلودگي شده است تميز شود.
 
شستشوي فرش ها و خدمات جانبي آن درقاليشويي در اصفهان فقط به صورت درجه يك و اعلا مي باشد كه توسط استادكاران خبره و با تجربه و تاييد توسط كارشناسان هميشه تميز انجام مي شود .
 
مرحله سوم: آبكشي فرش
 
پس از زدودن آلودگي­ها­و لك­هاي فرش نوبت به آبكشي كامل فرش ميرسد تا شست­وشو به مرحله نهايي خود برسد.
 
با استفاده از شلنگ­هايي كه داراي دوش­هاي پخش كننده هستند فرش را آبكشي مي كنند تا تمامي مواد شوينده از روي فرش برود و براي اطمينان از تميز شدن فرش از مواد شوينده دومين مرتبه عمليات آبكشي را انجام مي دهند.
 
مرحله چهارم: آبگيري فرش
 
در قاليشويي­هاي بزرگ­و با تجهيزات كامل، براي آبگيري فرش از دستگاه آب­گير استفاده مي كنند. اين دستگاه به شكل استوانه بوده و ديواره­ هاي آن به شكل مشبك طراحي شده است تا آب فرش از آن خارج شود.
 
پس از آنكه فرش­ها به مرحله آبكشي ميرسند، درون دستگاه قرار مي گيرند و دستگاه با سرعت زياد با حركتي دوراني تمامي آب فرش را در مي­آورد.
 
 
 
مرحله پنجم: خشك كردن فرش
 
در مرحله آبگيري تمام آب فرش خيس شده خارج نمي شود و مقداري از آب به صورت نم(رطوبت) باقي مي ماند كه براي خشك شدن آن فرش را جلوي نور آفتاب ميگذارند تا فرش به مرحله نهايي يعني تحويل برسد. اما در برخي از شرايط با توجه به شرايط جوي­ و آب­و­هوايي نميتوان از نور خورشيد استفاده كرد، پس در اين مواقع قاليشويي­ها از گرمخانه­ها استفاده ميكنند، گرمخانه­ها به وسيله­ي دستگاه گرماساز كه با ايجاد حرارت زياد باعث گرم شدن فضاي آن اتاق ميشود.
 
 
نحوه خشك كردن فرش­ها در گرمخانه به كمك داربست مي باشد. بدين گونه كه فرش­ها را از داربست آويزان ميكنند تا گرماي موجود در اتاق باعث خشك شدن سريع همه نقاط فرش شود.
 
 
دستگاه­ هاي شست­ وشوي فرش در قاليشويي­ ها به دو دسته اتوماتيك ­و دستي تقسيم ميشوند.
 
 
خود دستگاه ­هاي شست­وشوي دستي به 3 گونه تقسيم ميشوند: شلاق زدن (مناسب براي فرش­هاي دستبافت)، دستگاه برس استوانه­اي، دستگاه دوموتور گيربكسي
 
 
دستگاه­ هاي شست­وشوي اتوماتيك نيز به دو گونه هستند: دستگاه ريلي، دستگاه ميزي
 
 
معايب شست­وشوي فرش دستبافت با ماشين
 
 
به علت ساخته شدن فرش از پشم، پنبه،ابريشم و الياف طبيعي ميتواند آلودگي را به خوبي در خود مخفي كند و استفاده از روش­هاي ماشيني نتوانند به خوبي آلودگي­هاي موجود در فرش را تميز كند. از ديگر معايب شست­وشوي ماشيني فرش دستبافت آسيب ديدن الياف فرش توسط فشار زياد­و استفاده از مواد شوينده­اي كه باعث ازبين رفتن الياف فرش شود.
 
 
براي شستن فرش­هاي دستبافت خود بايد به مراكز معتبر­و شناخته شده بسپاريد تا با تجربه و تخصصشان فرش را به خوبي شست­وشو داده­و كمترين آسيب يا حتي بدون آسيب به الياف فرش به شما تحويل دهند.
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۳۲:۳۲ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی