همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه
نكات مهم كه قبل از تحويل فرش به قاليشويي بايد بدانيد
 
 
 
به گزارش برنا، نكات مهم قبل از تحويل فرش به قاليشويي تاثير زيادي در سلامت برگشتن فرش دارد. با شروع فصل سرد معمولا خانم ها پيش از برپا كردن وسايل گرمايشي ترجيح مي دهند دستي به سر و روي خانه كشيد و به اصطلاح گردگيري پاييزانه اي داشته باشند. همين امر سبب مي شود كه به فكر شستن فرش ها بيفتند، البته اينكه فرش و قالي را به دست كدام قاليشويي بسپارند نيز براي آن ها از اهميت زيادي برخوردار است و نكات مهم قبل از تحويل فرش به قاليشويي را حتما مورد توجه قرار مي دهند تا از كيفيت شستشو و تضمين سلامت فرش مطمئن شوند.
 
 
گاهي ممكن است به دليل تبليغات زياد از يك قاليشويي تصميم بگيريد كه فرش را به آن بسپاريد بدون اينكه تحقيق خاصي در رابطه با نحوه شستشوي فرش داشته باشيد. اما پس از تحويل فرش متوجه شويد كه تمامي تبليغات بي اساس بوده و علاوه بر شستشوي بد و نامناسب، فرش آسيب ديده است. براي پيشگيري از چنين اتفاقاتي پيشنهاد مي كنيم پيش از اطمينان حتما تحقيقات لازم را انجام دهيد.
 
 
نكات مهم قبل از تحويل فرش به قاليشويي
 
نكات مهم كه قبل از تحويل فرش به قاليشويي بايد بدانيد؟
 
يكي از مهم ترين مواردي كه در زمان تحويل قالي و فرش به قاليشويي بايد به آن توجه كنيد هزينه نهايي شتشو است. در سال هاي اخير اتحاديه ها براي پيش گيري از نرخ هاي غير قابل انتظار سعي داشته با ارائه نرخ نامه هاي قانوني به اين قضيه خاتمه دهد، اما متاسفانه برخي مراكز همچنان به كار خود ادامه مي دهند و قيمت و نرخ شستن هر فرش را بر اساس معيار هاي خود مي سنجند.
 
علاوه بر اين توجه داشته باشيد كه در زمان تحويل حتما از اعتبار و كيفيت شستشوي قاليشويي اطمينان حاصل كنيد چرا كه در برخي موارد عدم طلاحيت كاركنان و بي مسئوليت آن ها سبب مي شود كه شستشوي فرش به درستي انجام نشود يا فرش زده يا پاره شود و در نتيجه حتي جبران خسارت نيز نمي تواند باعث شود كه فرش مانند روز اول شود.
 
نكات مهم كه قبل از تحويل فرش به قاليشويي در باره نحوه شستشو
 
مهم ترين نكته قبل از تحويل فرش به قاليشويي بايد مورد توجه قرار بگيرد، نحوه شستشوي قالي است. اين اطمينان را حاصل كنيد كه تمامي مراحل شستشو به واسطه دستگاه صورت مي‌گيرد و هيچ روش سنتي در كار نيست. در حال حاضر با توليدات جديد معمولاً فرش هاي داراي تار و پودهاي ظريف تر هستند كه شست و شوي سنتي مي‌تواند تاثير منفي در پرز و خواب فرش داشته باشد، همين امر سبب شده كه اين نكته به عنوان يكي از نكات مهم قبل از تحويل فرش به قاليشويي بايد حتماً مورد توجه قرار بگيرد.
 
از ديگر نكات مهم كه قبل از تحويل فرش به قاليشويي كسب اطلاعات كافي در باره دستگاه هاي شستشو است، تحقيق كنيد كه قاليشويي مربوطه تمامي دستگاه هاي مورد نياز براي شست و شوي انواع فرش را داشته باشد تا علاوه بر كيفيت شستشو، سلامت فرش را نيز تضمين كند.
 
علاوه بر اين فرش هاي قديمي و دستبافت به دليل داشتن تارپود و رج هاي متفاوت حساسيت زيادي نحوه شستشو دارند و اگر از روش ‌هاي سنتي استفاده كنند به راحتي مي توانند تاروپود و پرز فرش را خراب كنند پس حتماً دقت كنيد كه قاليشويي مورد نظر تمامي اقدامات مربوط به شستشوي فرش را به وسيله دستگاه هاي با كيفيت انجام مي دهد.
 
به اين نكته مهم در رابطه با انواع فرش دستبافت توجه داشته باشيد كه معمولاً رنگ آميزي الياف و نخ فرش به صورت طبيعي انجام مي‌ شود و قاعدتاً در زمان شستشو ممكن است كه استفاده از روش‌ هاي نامناسب باعث رنگ پس دادن الياف شود و همين امر بدون شك تاثيرات منفي در شفافيت رنگ فرش خواهد داشت. دقت كنيد كه در قاليشويي حتماً از دستگاه هاي مخصوص براي شستشوي فرش هاي دستباف و قديمي استفاده شود.
 
نكات مهم قبل از تحويل فرش به قاليشويي
 
جارو زدن فرش پيش از تحويل به قاليشويي
 
از ديگر نكات مهم كه قبل از تحويل فرش به قاليشويي حتماً بايد آن را انجام داد جارو زدن فرش به واسطه جاروبرقي است. توجه داشته باشيد كه برخي تصور مي‌كنند چون فرش را به قاليشويي مي‌ دهند از يك هفته تا ۱۰ روز قبل به هيچگونه نظافتي روي آن انجام نخواهند داد. منظور از نظافت همان جارو زدن است به اين ترتيب تمامي گرد و خاك در لابلاي تار و پود فرش باقي مي‌ماند و به صورت به خورد پرز فرش مي رود. توجه داشته باشيد كه با يك جارو زدن ساده مي توانيد از چسبيدن گرد و غبار به تار و پود فرش جلوگيري كند تا در زمان شستشو و مواد شوينده و آب به عمق فرش نفوذ كرده و تمام آلودگي و گرد و خاك از آن جدا شود.
 
تحويل فاكتور قبل از تحويل فرش به قاليشويي
 
از ديگر نكات مهم قبل از تحويل فرش به قاليشويي حتما بايد مورد توجه افراد قرار بگيرد، دريافت فاكتور و صورت حساب است. با توجه به اينكه كيفيت فرش ها با هم متفاوت است در برخي مواقع ممكن است قصد داشته باشيد فرش هاي گرانبها و نفيس يا فرش هاي قديمي و دستباف را براي شستشو به قاليشويي ها بسپاريد.
 
اين فرش ها به دليل داشتن قيمت زياد، بايد شستشوي آن ها به دقت انجام گيرد تا به هيچ گونه آسيبي به تار و پود و يا نقش فرش وارد نشود، البته توجه داشته باشيد كه در قبال اين دقت بايد شما هزينه بيشتري را پرداخت نماييد كه بر اساس نرخ نامه ها تعيين مي ‌شود پيش قبل از تحويل فرش به قاليشويي حتماً فاكتور و صورت حساب را چك كنيد تا از قيمت و هزينه هاي اضافي مطلع شويد.
 
يكي از نكاتي كه معمولاً در فاكتورهاي ذكر و قيد مي‌شود اين است كه " هر گونه خسارت احتمالي با مشتري است". هيچگاه در زمان تحويل انواع فرش ماشيني، دستباف يا گرانبها اين گزينه را قبول نكنيد چرا كه ممكن است هرگونه آسيبي به بافت فرش وارد شود و بدون شك قيمت آن با افت شديد مواجه مي‌شود. با امضا كردن اين گزينه شما تمام مسئوليت را قبول مي‌ك نيد در نهايت كيفيت و عملكرد كاركنان در زمان شستشو كاهش پيدا مي‌كند و دقت لازم را در زمان شستشو ندارد و چنانچه تمام مسئوليت را برعهده مسئول قاليشويي باشد، در صورت بروز خسارت جبران آن بر عهده قاليشويي است.
 
قاليشويي با مجوز قانوني
 
از ديگر نكات مهم قبل از تحويل فرش به قاليشويي كسب اطلاع از مجاز و غيرمجاز بودن مركز مي باشد، توجه داشته باشيد همانطور كه در مورد قبل توضيح داديم در فاكتور برخي قاليشويي ها اين گزينه ذكر مي‌شود كه "هرگونه خسارت احتمالي به عهده مشتري است" كه اين يكي از تخلفات قاليشويي ها از نظر اتحاديه مي باشد. معمولاً مراكز قاليشويي كه از طرف اتحاديه برقي مجوز را دارند هيچگاه در فاكتور خود اين بند را قيد نمي‌كنند. اين نكته مهم قبل از تحويل فرش به قاليشويي را حتماً در نظر داشته باشيد كه اگر با چنين موردي روبرو شده ايد پيش از تحويل فرش حتماً با اتحاديه تماس بگيريد و اين موضوع را با آنها با كارشناسان در ميان بگذاريد ، پس از كسب تكليف از طرف اتحاديه فاكتور را امضا كنيد.
 
همانطور كه عنوان شد برخي فرش‌ ها به دليل كيفيت بافت و تار و پود ارزشمند و همچنين نخ به كار رفته در توليد آنها از قيمت بالايي برخوردار هستند و همين امر سبب شده تا در زمان شستشو بسيار حائز اهميت باشد چرا كه يك سهل انگاري منجر به پارگي و يا زدگي فرش خواهد شد و باعث افت قيمت و ارزش آن نيز مي شود. پس قبل از تحويل فرش به قاليشويي حتماً با مسئولان صحبت كنيد و در قبال پرداخت هزينه اضافه از بيمه بودن فرش و خود اطمينان حاصل كنيد در چنين حالتي دقت در شستشو و مراقبت از فرش شما افزايش پيدا مي‌كند و مي‌توانيد با خيال راحت فرش خود را سالم تحويل بگيريد.
 
از ديگر نكات مهم قبل از تحويل فرش به قاليشويي مطالعه كامل رسيد قاليشويي است. توجه داشته باشيد كه اين رسيد تنها سند و مدرك شما براي تحويل گرفتن دوباره فرش است، پس پيش از زمان تحويل حتماً دقت كنيد كه كليه اطلاعات آن درست ثبت شده باشد.
 
فراموش نكنيد كه تهيه رسيد هاي جعلي كار بسيار ساده است و در زمان تحويل فرش به قاليشويي حتماً از اطلاعات تحويل گيرنده، مهر و امضاي قاليشويي اطمينان حاصل كنيد. علاوه بر اين حتما به اطلاعات درج شده روي ماشين تحويل فرش و رسيد قاليشويي دقت كنيد كه كاملا با هم تطابق داشته باشند. در پايان توصيه مي‌كنيم كه بعد از دريافت رسيد و كسب اطلاعات اطمينان از صحت تمامي اطلاعات حتماً شماره ماشين را پشت برگ رسيده يادداشت كنيد تا در صورت بروز مشكل مي توانيد از آن نيز استفاده نماييد.
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۰۶:۲۴ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی