همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

رج‌هايي از تار و پود همت و اراده/ وقتي رونق توليد در دار قالي نقش مي‌بندد

 

قاليشويي عباس آباد

با اراده يك جوان بيرجندي و همت بانوان هنرمند در ۵ كارگاه قالي بافي، قالي‌هاي متنوع بافته و در بازار‌هاي داخلي و خارجي به فروش مي‌رسند.

گل فروشي نياوران

به گزارش خبرنگار گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از بيرجند، يك جوان بيرجندي با راه اندازي كارگاه‌هاي قالي بافي، جمعي از بانوان هنرمند را به توليد و كسب درآمد مشغول كرده است.

 

محمدپور كارآفرين بيرجندي، چراغ كارگاهش را ده سال پيش روشن كرده است و توانسته براي چندين بانو اشتغال ايجاد كند.

 

علاقه مندان و نيازمندان، قالي مي بافند

محمدپور مي‌گويد: آغاز كارمان تنها با يك دار قالي بود و يك بافنده نيز در ابتدا همكاري مي كرد.

 

حالا او توانسته با همت و تلاش ۵ كارگاه تجميعي قالي بافي را در سطح خراسان جنوبي راه اندازي كند و دست عده‌اي را نيز بگيرد تا لقمه ناني را سر سفره خانواده هايشان ببرند.

 

بانوان هنرمند در كارگاه هاي قالي بافي به اين شغل مشغول اند

 

اين جوان كارآفرين ادامه مي‌دهد: علاوه بر مددجويان بهزيستي و كميته امداد، افرادي كه برخي نيازمندند و برخي به دنبال علاقه هستند نيز در اين كارگاه‌ها كار مي‌كنند.

 

يكي از افراد مشغول به كار در اين كارگاه مي‌گويد: ۹ سال است كه در اين مجموعه مشغول به كار هستم و تحت پوشش بيمه نيز قرار گرفته ام و از وضعيت شغلي خود راضي ام.

 

 

نقش بي اعتنايي بر تن فرش‌هايي خوش طرح و رنگ / وقتي ركود صادرات بر معيشت بافندگان گره كور مي‌زند

آقاي محمدپور علاوه بر اين كارگاه‌ها، براي ۷۰ نفر در خانه هايشان نيز كارآفريني كرده است و بانوان، در خانه مشغول به فعاليت هستند.

 

يكي از قالي بافاني كه در خانه خود مشغول به بافت است نيز مي‌گويد: براي تأمين مخارج زندگي و همچنين پر كردن اوقات فراغت به اين كار مشغول هستم.

 

فروش حتي در آن سوي مرز

 

فرش‌هاي بافته شده در اين كارگاه‌ها علاوه بر بازار‌هاي داخلي به خارج از كشور هم صادر مي‌شود.

 

محمدپور كارآفرين بيرجندي مي‌گويد: توليدات ما به آلمان و كشور‌هاي حاشيه خليج فارس صادر مي‌شود.

 

او ادامه مي‌دهد: خشتي، محرمات، سعدي بيرجند و مود طرح‌هايي است كه در حال حاضر در كارگاه‌ها بافته مي‌شود، ولي در صورت سفارش، طرح‌هاي ديگر هم بافته مي‌شوند.

 

اين كارگاه‌هاي قالي بافي ظرفيت آن را دارند كه براي ۲۰۰ نفر ديگر نيز شغل ايجاد كنند.

 

پارسال حدود ۶۰۰ مترمربع از انواع قالي در اندازه و طرح‌هاي مختلف در اين كارگاه‌ها بافته و رواني بازار‌هاي داخلي و خارجي شده است.

 

فعاليت بيش از ۵۰ هزار بافنده در خراسان جنوبي

 

كاميابي مسك رئيس اتحاديه فرش دستباف خراسان جنوبي گفت: بيش از ۵۰ هزار بافنده قالي در سطح استان مشغول به فعاليت هستند و قالي هايي در طرح ها و نقش هاي مختلف مي بافند.

 

بيش از پنجاه هزار بانوي قالي باف در خراسان جنوبي مشغول به فعاليت اند

 

او افزود: هم اكنون كمتر از ۸ درصد بافندگان فرش دستباف در استان تحت پوشش بيمه قرار دارند و بيش از ۹۰ درصد در انتظار بيمه هستند.

 

كاميابي مسك عنوان كرد: ۲۵ هزار كارگاه قالي بافي نيز در استان فعال است كه زنان و مردان بافنده، مشغول به فعاليت در اين كارگاه ها هستند تا هنر قالي بافي به فراموشي سپرده نشود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۳۷:۵۱ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی