همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

فعاليت ۴۰ كارگاه قالي‌باقي در چهارمحال و بختياري براي بازسازي عتبات عاليات / ۲۰۰ تخته فرش بافته شد

قاليشويي حكيميه

اخبار استانها اخبار چهارمحال و بختياري

تسنيم

فعاليت 40 كارگاه قالي‌باقي در چهارمحال و بختياري براي بازسازي عتبات عاليات / 200 تخته فرش بافته شد

گروه استان‌ها- رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات چهارمحال و بختياري گفت: در حال حاضر ۴۰ كارگاه قالي‌بافي عمومي و فردي در استان جهت كمك به بازسازي عتبات عاليات فعال است و تاكنون بالغ‌بر ۲۰۰ تخته فرش توسط بانوان هم‌استاني بافته شده است.

علي كياني در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در شهركرد، اظهار داشت: ستاد بازسازي عتبات عاليات حدود 18 سال پيش براساس تفكر جهادي تشكيل شد كه حاج قاسم سليماني با ديدن قبور و حرم ائمه اطهار و مشكلات زيرساختي و بناي آن‌ها و با توجه به كمك‌هايي كه مردم در راستاي بازسازي و نوسازي اين حرم‌ها و قبور انجام مي‌دادند تصميم گرفت ستادي تحت عنوان ستاد عتبات عاليات به منظور انسجام، مديريت و تمركز كمك‌ها و نذورات مردمي و بازسازي كارشناسانه و مهندسي حرم و قبور ائمه اطهار ايجاد كند.

 

وي با اشاره به فعاليت‌هاي گوناگون اين ستاد، افزود: صحن حضرت زينب(س) در 168 هزارمترمربع در حال ساخت است كه بخشي از پروژه كربلا است و تاكنون بيش از 200 پروژه بازسازي و نوسازي با استفاده از بهترين كارشناسان و مهندسان انجام شده و كمك‌ها از ساير كشورهاي مسلمان نيز بوده است چرا كه ستاد در كشورهاي ديگر نيز دفتر فعال دارد.

 

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان چهارمحال و بختياري بيان داشت: در استان 25 موكب ثبت شده دارد كه در طول سال نيز فعال هستند و در مواقعي مانند كرونا، سيل، زلزله از امكانات و تحهيزات اين موكب‌ها براي خدمت‌رساني به مردم از جمله پخت غذاي گرم و... استفاده مي‌شود.

 

وي ادامه داد: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي سال آينده چندين موكب‌ در قالب يك قرارگاه فعاليت خواهند داشت و 3 قرارگاه براي استان چهارمحال و بختياري در نجف، بين‌راه و كربلا پيش‌بيني شده كه انواع خدمات در هر كدام از آن‌ها به صورت تجميعي ارائه مي‌شود.

 

كياني تشريح كرد: برخي طرح‌هاي اجرايي از سوي ستاد كشوري ابلاغ و برخي استاني و ابتكاري است كه از آن جمله طرح بافت فرش در استان است كه از سال 96 آغاز و در حال حاضر 40 كارگاه قالي‌بافي عمومي و فردي در استان فعال است و تاكنون بالغ‌بر 200 تخته فرش توسط بانوان هم‌استاني بافته شده است.

 

وي عنوان داشت: طرح«بركت» براي دومين سال در استان بخصوص شهرستان سامان و بخش زاينده‌رود اجرا و توسط باغداران به منظور پربركت شدن محصولشان با ارائه بادام و گردو در بسته‌بندي‌هاي مخصوص انجام مي‌شود كه سال گذشته گردو و بادام به ارزش 165 ميليون تومان تحويل شد و امسال نيز در روز اربعين باغداران محصولات را به جايگاه تحويل مي‌دهند.

 

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان تصريح كرد: طرح «دنياي نور» براي افرادي كه مايل به پرداخت اقساطي نذورات خود از يك ميليون تومان تا 200 ميليون تومان طي اقساط 60 ماهه و از طريق قرض‌الحسنه رسالت بدون ضمانت انجام و به حساب ستاد عتبات عاليات واريز مي‌شود.

 

بيشتر بخوانيد

در نشست "نشان ارادت" تلويزيون چه گذشت؟/ از شايعه ممنوع‌التصويري سيدجواد هاشمي تا نمايشِ نقشِ حاج قاسم در عتبات عاليات

 

امام جمعه اصفهان: فعاليت‌هاي ستاد بازسازي عتبات عاليات بر خدمت‌رساني به زائران متمركز شود

 

سپاه كردستان براي كمك به بازسازي عتبات عاليات پاي كار آمد

 

وي از طرح «سند افتخار» خبر داد و گفت: در اين طرح هزينه ساخت يك مترمربع از صحن حرم كه حدودا 4 ميليون و 200 هزار تومان است توسط فرد تقبل و سند افتخار ساخت آن براي او صادر مي‌شود، همچنين طرح«كوثرانه» به منظور جمع‌آوري كمك‌هاي خرد به شماره حساب ستاد واريز خواهد شد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۳۶:۵۰ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی