همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

در سلسه نشست‌هاي «تازه‌شو» جهاددانشگاهي زنجان عنوان شد؛

آموزش؛ از اركان اصلي ورود به دنياي فرش

آموزش؛ از اركان اصلي ورود به دنياي فرش

ايسنا/زنجان يك طراح فرش گفت: در كنار علاقه و سرمايه، آموزش از اركان اصلي ورود به دنياي فرش است كه آموزش‌هاي جهاددانشگاهي در اين حوزه بسيار مفيد است.

 

ارتقاي مهارت‌هاي فردي و اجتماعي جوانان و نيز استفاده هرچه بيشتر از ظرفيت‌هاي عظيم نيروي جوان، مستعد و تحصيل‌كرده كشور در راستاي تحقق توسعه پايدار فرهنگي، آموزشي، اجتماعي، ورزشي، كارآفريني و اشتغال، يكي از اهداف تفاهم‌نامه منعقده بين وزارت ورزش ‌و جوانان و جهاددانشگاهي است.

 

در اين راستا، مركز نوآوري و شكوفايي جهاددانشگاهي زنجان (منش)، موضوعاتي از قبيل مشاركت در برگزاري نشست‌هاي تخصصي، همايش‌ها، سمينارها، كارگاه‌ها، دوره‌هاي آموزشي، فرهنگي، كارآفريني و اشتغال، همچنين استفاده از توانمندي‌هاي علمي، تخصصي و تجربيات جهاددانشگاهي را در راستاي اهداف و برنامه‌هاي توسعه‌اي حوزه جوانان بر عهده دارد.

 

برگزاري كارگاه‌ها و رويدادهاي آموزشي كارآفريني و مهارت‌هاي كسب و كار ويژه جوانان علاقه‌مند به كارآفريني در حوزه‌هاي مختلف از قبيل رويداد «تازه‌شو» يكي از اين برنامه‌هاي تدوين شده است.

 

در حاشيه اين كارگاه يك طراح فرش با بيان اينكه ۳۵ سال است كه در حوزه توليد و طراحي فرش فعاليت مي‌كند، بيان كرد: همين علاقه سبب شد كه در كنار كار طراحي به سمت توليد فرش نيز حركت كنم.

 

ناصر حسين‌خاني كه از موسسان خانه طراحي فرش نيز به شمار مي‌رود، اظهار كرد: اولين چيزي كه باعث ورودم به اين حرفه شد علاقه خاصي بود كه به هنر طراحي به ويژه طراحي فرش داشتم كه با توجه به همين موضوع خانواده‌ام از مشوقان اصلي براي ورود به دنياي طراحي فرش بودند.

 

وي با اشاره به اينكه نحوه آموزش‌هايش براي آغاز كار به صورت استاد - شاگردي بوده اما به مرور نحوه آموزش‌ها را نيز به صورت علمي دنبال كرده‌ است، گفت: در زمان‌هاي مانند گذشته كلاس‌هاي دانشگاهي و يا كارگاه‌هاي آموزشي در حوزه طراحي فرش داير نبود اما با توجه به پتانسيل‌هاي موجود در حوزه فرش به‌ مرور كارها به سمت علمي شدن پيش رفته است.

 

اين طراح فرش با يادآوري اينكه طراحي نقشه در اوايل كار از روي ساير نقشه‌هاي موجود در بازار انجام مي‌شد، تصريح كرد: پس از مدتي كه طراحي از روي نقشه‌هاي موجود را كنار گذاشته و شخصاً وارد عرصه طراحي با طرح‌هاي نو و خلاقانه شدم.

 

حسين‌خاني با توضيح اين‌ مطلب كه براي موفقيت در حوزه طراحي فرش، خلاقيت حرف اول را مي‌زند، تاكيد كرد: اولين شرط ورود افراد به دنياي فرش نيز علاقه است، زيرا همين علاقه سبب ايجاد انگيزه مي‌شود.

 

اين كارآفرين با بيان اينكه در حوزه طراحي فرش بيش از ۳۰ شاگرد را تربيت كرده‌ام، يادآور شد: در حوزه توليد فرش نيز سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر با ما كار مي‌كنند.

شايد بخواهيد بخوانيد: خريدار فرش

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر با توجه به برخي از مشكلات توليد فرش به صورت كارگاهي به صرفه نيست، توضيح داد: بيشتر توليدات به صورت خانگي است كه در اين راستا نيز كل استان را تحت پوشش داريم.

 

حسين‌خاني با بيان اينكه در مناطق روستايي گرايش به حوزه فرش كمتر از مناطق روستايي است، ادامه داد: با توجه به وجود برخي از مشكلات و نيز علاقه به پشت ميزنشيني در حال حاضر جوانان رغبتي براي ورود به حوزه فرش‌بافي ندارند.

 

اين كارآفرين با بيان اينكه يكي از چالش‌هاي پيش روي حوزه فرش زنجان اين است كه توليد كننده پشم و ابريشم در استان نداريم و اكثر افراد فروشنده هستند، يادآور شد: براي توليد فرش در استان ابريشم مورد نياز از شهرستان كاشان و پشم نيز اغلب از يزد تهيه مي‌شود.

 

وي با تاكيد بر اينكه براي ورود به دنياي فرش در كنار علاقه شناخت از كار و كسب تخصص نيز لازم است، تصريح كرد: برخي از افراد تنها براي سرمايه‌گذاري و بدون شناخت وارد اين‌ حوزه مي‌شوند كه همين‌ موضوع ممكن است سبب از بين رفتن سرمايه آنان شود.

 

حسين‌خاني با تاكيد بر اين‌كه كلاس‌هاي آموزشي كه در جهاددانشگاهي برگزار مي‌شود، مي‌تواند يكي از استارت‌هاي خوب براي ورود به دنياي فرش باشد، تصريح كرد: براي موفقيت در زمينه فرش در كنار استاد - شاگردي بايد به صورت علمي نيز وارد اين حوزه شد.

 

وي با اشاره به اينكه يكي از مشكلاتي كه سبب شده طي سال‌هاي اخير كمتر جوانان به سمت حوزه فرش بافي روي بياورند و حمايت نشدن از فرش‌بافان است، تصريح كرد: به علت تحريم‌ها و بروز مشكلاتي در زمينه جابه‌جايي پول مشكلاتي در حوزه فروش فرش نيز مشاهده مي‌شود.

 

حسين‌خاني با بيان اينكه بيشترين زحمت توليد فرش به عهده بافنده است اما سود اصلي نصيب تاجر مي‌شود، اضافه كرد: حاشيه‌هاي بازار از جمله وجود دلالي همواره توليدكنندگان را رنج مي‌دهد.

 

اين كارآفرين با اشاره به اجراي طرح بيمه قاليبافان و مشكلات ساختاري و نيز كمبودهاي بودجه در حوزه اجراي اين طرح، متذكر شد: تعيين نكردن درست افرادي كه مي‌توانستند از اين طرح بهره ببرند سبب استفاده افرادي با شغل‌هاي مختلف از بيمه قالي‌بافي شد كه همين موضوع موجب به وجود آمدن چالش‌ها و مشكلات فراواني در حوزه بيمه فعالان اين رشته شده است.

 

اين كارآفرين با تاكيد بر اين‌كه قبلاً فرش به صورت صنايع‌دستي بود اما در حال حاضر به هنر صنعت تبديل شده و زيرمجموعه صنعت معدن و تجارت است، ادامه داد: برخي از سياست‌هاي غلطي كه در حوزه فرش وجود دارد سبب شده كه صنعت فرش در ايران ضعيف شود.

 

وي با بيان اينكه يكي از مزيت‌هاي توليد فرش اين است كه بافنده با خاطري آسوده، كم‌ترين هزينه و با كم‌ترين خطر مي‌تواند در اين حوزه مشغول باشد، يادآور شد: هر چه سايز فرش بزرگ‌تر باشد، حاشيه سود خوبي نصيب بافنده خواهد شد.

 

حسين‌خاني با بيان اينكه ما بافنده‌هاي بالقوه زياد و بازارهاي خوبي نيز داريم كه نياز به حمايت دارند، تصريح كرد: دولت در بحث بازاريابي، بازار شناسي و حمايت از بافندگان و نيز برگزاري جشنواره‌هاي مختلف داخلي و خارجي مي‌تواند به رونق صنعت صنعت فرش در كشور كمك كند.

 

اين طراح فرش با بيان اينكه مشتريان اصلي فرش ايران كشورهاي عربي، روسيه، كشورهاي اروپايي و حتي آمريكا است، خاطرنشان كرد: هر كشور نقشه خاص خود را دارد و بسته به سليقه نسبت به خريد فرش از ايران اقدام مي‌كند.

مقالات ديگر: قاليشويي ولنجك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۱۸:۲۴ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی