همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

 

معافيت فرش دستباف از بازگرداندن ارز حاصل از صادرات

 

مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي فرش دستباف با اشاره به كاهش حجم صادرات فرش دستباف در سال گذشته و دشواري هاي بازگرداندن ارز حاصل از صادرات آن ابراز اميدواري كرد: فرش دستباف از مصوبه تعهد ارزي معاف شود تا بافندگان و صادركنندگان از اين صنعت خارج نشوند.

 

عبداله بهرامي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به نامگذاري شعار امسال از سوي مقام معظم رهبري، گفت: شعار امسال مصداق بارز حمايت و پشتيباني از بخش توليد است و مقام معظم رهبري به شايستگي بر لزوم مانع زدايي از بخشهاي توليدي تاكيد فرمودند چرا كه موانع بسياري به بخش توليد به خصوص توليد فرش ضربه زده و باعث خروج بافندگان و صادركنندگان فرش دستباف از اين صنعت و هنر ملي شده است كه انتظار مي رود با شناسايي و رفع اين موانع رونق بخش توليد را شاهد باشيم.

 

وي با اشاره به موانع پيش روي صنعت فرش دستباف اظهار كرد: طي سالهاي گذشته بحث تحريم و عدم دسترسي به بازارهاي هدف و عدم بهره مندي از مزاياي بيمه تامين اجتماعي از جمله مشكلات بافندگان فرش دستباف بوده است ولي مصوبه تعهد ارزي بانك مركزي در سال ۱۳۹۷ نيز به اين مشكلات افزوده شد و صادركنندگان فرش را دچار مشكل كرد.

 

بهرامي افزود: صنعت فرش از جمله صنايعي است كه سهم بسزايي در صادرات غيرنفتي كشور دارد و به لحاظ اشتغال و ارزآوري اثرگذار است اما مصوبه تعهد ارزي باعث شده ميزان صادرات فرش دستباف كاهش يابد چرا كه مهلت زماني تعيين شده براي بازگشت ارز بسيار كوتاه است و صادركنندگان نمي توانند طي اين مدت ارز حاصل از صادرات را برگردانند.

 

به گفته مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي فرش دستباف كشور، بازگرداندن ارز نيمايي زماني امكانپذير است كه مواد اوليه توليد فرش به جاي نرخ آزاد با ارز مصوب دولتي خريداري يا وارد شود ولي در شرايطي كه مواد اوليه از بازار آزاد و گران تامين مي شود و از طرفي بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش در چند مرحله و مدت زمان طولاني صورت مي گيرد اين مصوبه به زيان بافندگان و صادركنندگان فرش دستباف بوده است.

 

وي با بيان اينكه مصوبه تعهد ارزي درآمدي براي دولت ندارد و برداشتن آن به سود صادرات فرش دستباف است، اظهار كرد: ما در بدترين شرايط هيچگاه كمتر از ۴۰۰ ميليون دلار صادرات در حوزه فرش دستباف نداشتيم. متاسفانه به دليل تحريم و از طرفي مصوبه مذكور، حجم صادرات فرش دستباف در سال گذشته به ۷۰ ميليون دلار رسيد.

بيشتر بخوانيد: قاليشويي ميرداماد

مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي فرش دستباف كشور تصريح كرد: در جلسه اي كه با حضور معاون اول رئيس جمهوري داشتيم مسايل و مشكلات توليد فرش دستباف و صادرات آن را بيان كرديم كه در راستاي آن مكاتباتي ميان گمرك با وزارت امور اقتصاد و دارايي در جهت حمايت از صادرات فرش دستباف صورت گرفته و با توجه به صادرات ناچيز فرش دستباف در شرايط حاضر پيشنهاداتي مطرح شده است از جمله اينكه صادرات فرش دستباف ايراني از برگشت ارز حاصل از صادرات معاف شود و امكان ورود موقت فرش دستباف ايراني با اخذ تعهد صورت گيرد كه اميدواريم با پيگيري هاي صورت گرفته شاهد اتفاقات خوبي در اين زمينه باشيم.

 

مقالات ديگر: قاليشويي رسالت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۴۷:۳۶ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی