همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

رئيس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهار محال و بختياري گفت: امسال در حالي كه انتظار مي‌رفت با شيوع ويروس كرونا و كاهش فعاليت‌هاي بيرون از خانه، فرش‌بافي از رونق بيشتري برخوردار شود اما بافت فرش در استان در مقايسه با سالهاي گذشته كاهش داشته است.

 

به گزارش ايلنا، عليرضا جيلان با بيان اينكه ۸۰ درصد فرش توليدي در استان قابليت صادرات دارد، تصريح كرد: افزايش قيمت مواد و مصالح بافت فرش و محدوديت‌هاي ناشي از صادرات باعث شده است تا در سالجاري فرش توليدي در استان كاهش يابد و بافندگان نيز انگيزه‌اي براي بافت فرش نداشته باشند.

 

جيلان  تعداد بافندگان فرش در استان را ۱۰۰ هزار نفر اعلام كرد و گفت: از اين تعداد ۵۰ هزار بافنده به طور مستمر قالي مي‌‎بافند كه اگر هر كدام از اين بافندگان به طور ميانگين در طول سال چهار متر مربع قالي ببافند، ۲۰۰ هزار متر مربع فرش در استان بافته مي‌شود.

 

وي ادامه داد: امسال در حالي كه انتظار مي‌رفت با شيوع ويروس كرونا و كاهش فعاليت‌هاي بيرون از خانه، فرش‌بافي از رونق بيشتري برخوردار شود و بافندگان ساعات بيكاري بيشتري براي بافت فرش داشته باشند، اما گراني مصالح و افزايش هزينه‌هاي توليد بر اساس گزارش تعاوني‌هاي، بافت فرش در استان در مقايسه با سالهاي گذشته كاهش داشته است.

 

رئيس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري با بيان اينكه در سال‌هاي گذشته فرش توليدي بافندگان به ۲ برابر قيمت در بازارهاي داخلي و خارجي به فروش مي‌رسيد، تصريح كرد: اين در حالي است كه در سالجاري با افزايش قيمت مواد و مصالح، هزينه توليد فرش با قيمت عرضه آن در بازار تفاوت چنداني ندارد، از همين رو بافنده رغبتي براي توليد ندارد.

 

جيلان، ايجاد دهكده فرش را راهكاري براي رفع چالش‌هاي توليد فرش در استان برشمرد و گفت: با تكميل زنجيره توليد، هزينه‌ها به ميزان قابل توجهي كاهش مي‌يابد و در اين صورت بافندگان انگيزه بيشتري براي توليد فرش خواهند داشت.

 

فرش چهارمحال و بختياري  به ثبت جهاني نشان جغرافيايي رسيده  كه بيشترين فرش‌هاي چهارمحال و بختياري را قالي شهركرد، قالي قهفرخ (فرخشهر)، يلمه بروجن، گبه ريزباف اردل، فرش بختياري مناطق عشايري و بختياري‌نشين و فرش چالشتري تشكيل مي‌دهد.

مقالات مرتبط: قاليشويي شهرك اميد

كاهش توليد فرش در استان چهارمحال و بختياري/ گراني مصالح و افزايش هزينه‌ها عوامل اصلي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۵۵:۲۰ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی