همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

 

 

 

 

 زين‌العابدين گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به عملكرد گمرك استان زنجان در ۹ ماهه امسال گفت: در بخش صادرات حدود ۴۶۰ ميليون دلار صادرات از گمرك استان به وزن ۲۲۰ هزار تن انجام شده كه به لحاظ ارزش ريالي ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وي افزود: اين در حالي است كه صادرات انجام شده از گمرك استان طي ۹ ماهه امسال به لحاظ وزني تغيير چنداني نداشته و معادل مدت مشابه پارسال انجام شده است.

واردات ۳۷۷ ميليون دلار كالا

مديركل گمرك زنجان با بيان اينكه واردات قطعي استان طي اين مدت ۳۷۷ ميليون دلار بوده است، تصريح كرد: اين ميزان واردات در ۹ ماهه امسال به لحاظ وزني ۱۷۰ هزار تن بوده شاهد رشد ۱۹ درصدي در اين زمينه نسبت به مدت مشابه پارسال هستيم و به لحاظ ارزش ريالي نيز ۴۱ درصد رشد داشته است.

گنج‌خانلو، گريزي به وضعيت ورود موقت استان زد و يادآور شد: در ارتباط با ورود موقت، اين ميزان حدود ۶۸ ميليون دلار و به وزن ۲۱۳ هزار تن بوده كه در ورود موقت شاهد كاهش ارزش ريالي به ميزان ۱۸ درصد و كاهش وزني به ميزان ۳۱ درصد هستيم.

وي در ادامه، مجموع واردات قطعي و ورود موقت گمرك استان زنجان كه واردات كل را تشكيل مي‌دهد، به لحاظ ارزش ريالي حدود ۴۴۵ ميليون دلار واردات كل عنوان كرد و گفت: اين ميزان واردت قطعي به لحاظ وزني حدود ۳۸۴ هزار تن بوده و اين آمار بيانگر آن است كه در ارزش ريالي واردات كل ۲۷ درصد رشد داشته اما به لحاظ وزني با كاهش ۱۵ درصدي مواجه بوده‌ايم.

گنج‌خانلو با بيان اينكه گمرك استان زنجان به لحاظ رتبه‌بندي در بين ساير گمركات كشور از نظر صادرات طي ۸ ماهه امسال از بين ۱۰۵ گمرك فعال كشور رتبه ۱۵ را از نظر ارزش صادراتي از آن خود كرده است، خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه به لحاظ ارزش كالاهاي وارداتي از بين ۹۰ گمرك فعال كشور رتبه ۱۸ را گمرك استان زنجان به خود اختصاص داده است.

وي در ارتباط با اقلام عمده صادراتي طي ۹ ماهه امسال با يادآوري اينكه كماكان كالاي شمش روي رتبه اول را در اين خصوص در اختيار دارد، افزود: رتبه دوم مربوط به ترانسفورماتور و متعلقات آن است. همچنين كالاهايي از قبيل پروفيل، ميلگرد، مفتول مسي، كنسانتره و ... در رتبه‌هاي بعدي قرار دارد.

تسريع در ترخيص مواد اوليه صنايع

مديركل گمرك زنجان عنوان كرد: كشورهاي مقصد صادراتي استان نيز شامل تركيه با حدود ۶۵ درصد، عراق با ۱۳ درصد، امارات متحده عربي با ۷ درصد سهم ارزشي و ساير كشورها نيز بخش ديگري از سهم ارزشي را در امر صادرات استان به خود اختصاص داده‌اند.

گنج‌خانلو در ارتباط با واردات كالا نيز با اشاره به ۱۰ قلم عمده كالاي وارداتي از گمرك استان، تصريح كرد: اين كالاها شامل خمير چوب كاغذ و مقواي بازيافتي، توتون و خمير توتون، كالاي پودر جاذب، پلي‌آمين و نوار پلاستيكي، ماشين‌الات خط توليد، نخ پلي‌آميد، لايه جذب و انتشار، تنظيم كننده و قطعات عايق و الكترونيك، كاميون كشنده و ... بوده كه سابقه ترخيص از گمرك استان را دارد.

وي همچنين به كشورهاي عمده مبدا واردات براي استان نيز اشاره و اظهار كرد: اين كشورها شامل تركيه با ۴۵ درصد، سوئيس با ۱۹ درصد، امارات متحده عربي با ۱۲ درصد سهم ارزشي، آلمان، هنگ‌كنگ، سنگاپور و ... نيز در رتبه‌هاي بعدي قرار دارد.

مديركل گمرك استان زنجان در خصوص وضعيت صادرات اقلامي چون فرش و چاقو از گمرك زنجان، گفت: در بحث چاقو و صنايع‌دستي، صادراتي از گمرك استان به صورت تجاري نداشتيم ولي از گمرك امانات پستي استان بسته‌هايي به صورت پستي ارسال و از اين طريق صنايع‌دستي مسي و زيورآلات سنگ‌هاي تزئيني ارسال مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي نظام آباد

گنج‌خانلو در ارتباط با صادرات فرش دستباف از گمرك استان نيز متذكر شد: تا به امروز اقدامي از سوي گمرك استان زنجان در اين زمينه انجام نشده و يا بهتر است بگوييم مراجعه‌كننده‌اي نداشتيم، كما اينكه اكثر گمركات كشور نيز فرش دستباف را در زمره اقلام صادراتي خود ندارند و فقط از چند گمرك فرودگاهي اين امر به صورت هوايي انجام مي‌شود، اين در حالي است كه اگر متقاضي در اين زمينه باشد، مي‌توانيم مساعدت و راهنمايي‌هاي لازم را در اين خصوص انجام دهيم.

اين مسئول راجع به گمرك بناب نيز با بيان اينكه اين گمرك در حال حاضر فعال بوده و اين فعاليت در واردات كالا كه عمده آن كالاهاي معدني و مواد اوليه مربوط به صنايع توليدي استان است، انجام مي‌شود، ادامه داد: طي ۹ ماهه امسال حدود ۶۸ هزار تن از گمرك بناب واردات انجام شده و حدود ۱۱ هزار تن از صادرات استان نيز از اين گمرك بوده است.

وي خاطرنشان كرد: همه تلاش مجموعه گمرك و انبارهاي عمومي استان بر اين است كه واحدهاي توليدي استان را كمك كرده و اجازه ندهيم در اين زمينه با مشكل مواجه شوند. همچنين حداكثر مساعدت را در تسريع ترخيص مواد اوليه صنايع و واحدهاي توليدي استان خواهيم داشت.

منبع : تحليل بازار 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۳۸:۳۶ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی