همه چيز دان
اينجا درباره همه چيز صحبت ميشه

آرزو مي‌كنم روزي برسد كه فرش را به دلار بفروشم

آرزو مي‌كنم روزي برسد كه فرش را به دلار بفروشم

ايسنا/مركزي يك پيشران طرح توسعه مشاغل خانگي گفت: آرزو مي كنم روزي برسد كه فرش را به دلار فروخته و به دلار هم حقوق كافي به بافندگان پرداخت كنم.

 

حميده غلامرضا كه به عنوان پيشران طرح توسعه مشاغل خانگي، در حوزه قاليبافي در استان مركزي فعاليت مي‌كند، در گفت و گو با ايسنا، اظهار كرد: بنده از كودكي در كنار والدين به حرفه فرشبافي مشغول بودم و پس از فارغ التحصيلي از دانشگاه، در هنرستان ها در عرصه آموزش عكاسي به فعاليت پرداختم و به دنبال اين فعاليت هنرجوها را به بازارهاي مختلف در سراسر كشور براي بازديد بردم. در همين بازديد ها دريافتم فرش در بازارهاي ديگر زنده و در بازار اراك مرده است و اين موضوع سبب ناراحتي بنده شد.  

 

وي افزود: به همين سبب به توليد فرش مشغول شدم چراكه نگران بودم به سبب فاصله جوانان از حوزه فرشبافي، فرش به طور كامل از بين برود، بر اين اساس فعاليت در اين حوزه را آغاز كردم و ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﺁﻏﺎﺯ ﻃﺮﺡ ﻣﻠﻲ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺧﺎﻧﮕﻲ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺑﺎﻓﻨﺪﮔﺎﻥ و اﻓﺰاﻳﺶ باﻓﻨﺪﮔﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﻨﻂﻘﻪ كرﺩم و ﻣﻮاﺩ اوﻟﻴﻪ و ﺗﺠﻬﻴﺰاﺕ ﺭا ﺩﺭ اﺧﺘﻴﺎﺭ آﻧﻬﺎ ﻗﺮاﺭ ﻣﻲﺩﻫﻢ و ﻫﻢ اﻛﻨﻮﻥ ﺩﺭ ﭼﺮﺧﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻓﺮﺵ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ.

 

غلامرضا با اشاره به بازار اين حرفه تصريح كرد: فرش توليدي در اين مجموعه به صورت حضوري در بازار يا به صورت مجازي به فروش مي‌رسد، با توجه به اينكه توليد فرش در ايران از دوره هاي قديم بيشتر در حوزه صادرات رونق داشته در نتيجه زماني كه باب صادرات باز شود كار رونق بهتري خواهد داشت. آرزو مي كنم روزي برسد كه فرش را به دلار فروخته و به دلار هم حقوق كافي به بافندگان پرداخت كنم.

مقالات ديگر: آموزشگاه سنتور غرب تهران

غلامرضا با تاكيد بر لزوم رونق صادرات فرش بيان كرد: اگر صادرات رونق بگيرد قطعا فروش و سود بهتري حاصل خواهد شد در غير اين صورت در حال حاضر به بازار داخل اكتفا كرده ايم، البته پيش از تشديد تحريم ها خودمان دو محموله از طريق واسطه به امارات ارسال كرده ايم اما در حال حاضر وارد كردن پول بسيار سخت شده است.

 

وي در رابطه با تهيه مواد اوليه اضافه كرد: به اين منظور شخصا از گوسفنددارها پشم را خريداري كرده و به كارخانه هاي ريسندگي تحويل مي دهم تا پشم را بريسند، اما در حوزه رنگرزي مشكلاتي وجود دارد به طوري كه رنگ هاي با كيفيت خوب در بازار كمياب هستند و براي تهيه رنگ خوب و با ثبات بايد تلاش زيادي كرد كه البته اكثر اوقات موفق هم نخواهيم شد، چندين سال است كه به دنبال راه اندازي كارگاه توليد رنگ هستم كه متاسفانه از لحاظ مالي در تنگنا بوده و موفق به ﺭاﻩ اندازي اين كارگاه نشده ايم.

 

اين پيشران قاليبافي بيان كرد: مشاغل خانگي از قديم بين مردم رواج داشته اند، اما در حال حاضر روش هاي نوين در اين عرصه بايد جايگزين روش هاي قديم شود، البته پيشران ها نيز نيازمند حمايت و تشويق هستند. فرش هنر مردم ايران است و نبايد تنها به جنبه هاي مادي آن توجه كرد بلكه بايد با توجه به جنبه معنوي، تلاش كرد كه جايگاه ايران در حوزه فرش حفظ شود چراكه در اين حوزه حرف براي گفتن داريم.

 

غلامرضا خاطرنشان كرد: اولين عامل تشويقي در اين حوزه بيمه قاليبافان است چراكه برخي قاليبافان حرفه اي در صورت نداشتن بيمه تمايلي به فعاليت ندارند، دومين عامل تسهيلات اعطايي به بافندگان است تا بافندگان تشويق به حضور در اين حرفه شوند، در غير اين صورت نسل جوان وارد اين حرفه نخواهد شد و اين موضوع آسيب جدي به بازار فرش وارد خواهد كرد. از امروز بايد جوانان را تشويق به حضور در اين حرفه كرد.

 

وي تاكيد كرد: بنده به عنوان پيشران طرح توسعه مشاغل خانگي در حد توان سعي مي كنم شرايطي را فراهم كنم كه دريافتي فعالان اين عرصه افزايش يابد، همچنين در تلاش هستم در حوزه هاي ديگر طرح توسعه همچون ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﻫﺎﻱ ﺗﺨﺼﺼﻲ و ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻫﺎﻱ ﺗﺨﺼﺼﻲ از هيچ خدمتي فروگذار نكنم.

 

اين پيشران طرح ﻣﻠﻲ توسعه مشاغل خانگي در خصوص انعقاد تفاهم نامه با جهاددانشگاهي استان مركزي، گفت: ﺑﺎ ﺟﻬﺎﺩﺩاﻧﺸﮕﺎﻫﻲ ﺗﻔﺎﻫﻢ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﻣﻨﻌﻘﺪ ﺷﺪ و ﺗﺎ ﻛﻨﻮﻥ اﺭﺯﻳﺎﺑـﻲ ﻫﺎﻱ اﻭﻟﻴﻪ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﻫﺎﻱ ﻋﻤﻮﻣﻲ اﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ اﺳﺖ، ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺟﻠﺴﺎﺗﻲ ﺑﺎ ﺳﺎﻳﺮ ﭘﻴﺸﺮاﻧﺎﻥ ﻓﺮﺵ ﺟﻬﺖ ﻫﻤﮕﺮاﻳﻲ و ﻣﺸﺎﺭﻛﺖ ﺑﺮﮔﺰاﺭ ﺷﺪ و ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻱ ﺟﻬﺖ آﻣﻮﺯﺵ ﻫﺎﻱ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻛﺴﺐ و ﻛﺎﺭ ﻳﺎ ﺑه ﺼﻮﺭﺕ ﺣﻀﻮﺭﻱ ﻳﺎ ﻣﺠﺎﺯﻱ ﻫﺴﺘﻴﻢ و ﺑﺎ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ اﻧﺠﻤﻦ ﻋﻠﻤﻲ ﻓﺮﺵ ﻣﻘﺮﺭ شده ﺩﻭﺭﻩ ﻫﺎﻱ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺗﺨﺼﺼﻲ ﺑﺮاﻱ ﻛﻠﻴﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎﻥ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﻓﺮﺵ ﺑﺮﮔﺰاﺭ شود.

مقالات مشابه: قاليشويي ازگل

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۳۱:۱۴ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی